Czy jest konkretny termin na przeprowadzanie badań przesiewowych wśród 3-latków? Mam praktykę, że przeprowadzam je w miesiącach późniejszych, koło listopada. Czy takie postępowanie jest prawidłowe?
Miesiąc wrzesień zbliża się do nas wielkimi krokami. Choć jeszcze dowiadujemy się jak będzie wyglądać organizacja nowego roku szkolnego, z jakimi obostrzeniami będziemy musieli sobie poradzić, prowadząc szkolną czy przedszkolną terapię logopedyczną, wiemy już dziś, że niechybnie czekają nas badania przesiewowe uczniów.
Zapraszam na webinarium dotyczące logopedycznych badań przesiewowych. Webinarium poprowadziła Katarzyna Wysocka: Neurologopeda, logopeda, audiofonolog, pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej, Provider Johansen IAS. Wykładowca i koordynator merytoryczny studiów neurologopedycznych w Szkole Wyższej Przymierza Rodzin w Warszawie. Członek Polskiego Związku Logopedów oraz Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
Zapraszam do zapoznania się z zapowiedzią numeru
Cel: Ocena artykulacji, orientacyjna ocena słownictwa czynnego.
Cel: Ocena/ćwiczenie umiejętności różnicowania określonych głosek w wyrazie i oznaczania pozycji głoski w wyrazie.
Cel: Ocena/ćwiczenie artykulacji głosek szeregu syczącego i szumiącego, a także głosek r, l w parach sylab oraz wyrazach zawierających głoski opozycyjne ssz, zż/rz, ccz, dzdż, rl.Dziecko powtarza pary sylab umieszczone na obrazkach.
Cel: Ocena/ćwiczenie umiejętności łączenia wyrazów w pary ze względu na ich strukturę fonologiczno-fonetyczną (wyrazy rymujące się).
Cel: Ocena użycia i rozumienia nazw kolorów.
Cel: Ocena użycia form przypadków rzeczowników wraz z przymiotnikami (w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej).
Cel: Ocena użycia form czasu czasowników.
W jaki sposób prowadzić logopedyczne badania przesiewowe?Dowiedz się, jak sprawnie zorganizować logopedyczne badania przesiewowe w placówce oświatowej, uwzględniając badania uczniów, przekazywanie informacji nauczycielom i nawiązywaniekontaktów z rodzicami. Porównaj dostępne w Polsce narzędzia umożliwiające prowadzenie tychbadań. Zapoznaj się ze standardami postępowania podczas prowadzenia wstępnej oceny mowydziecka przez logopedów oraz inne osoby mogące przeprowadzić takie badanie (przedstawicieleśrodowisk edukacyjnych, personel medyczny).
Cel: Orientacyjna ocena możliwości poznawczych i umiejętności tworzenia wypowiedzi.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.