• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Kalendarz logopedyczny
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Karty pracy i ćwiczenia W tym dziale znajdziesz gotowe do wydrukowania i zastosowania w trakcie prowadzenia terapii logopedycznej karty pracy, arkusze i formularze. Stworzone przez doświadczonych terapeutów-praktyków atrakcyjne graficznie materiały ułatwią przygotowanie się do spotkania z pacjentem i urozmaicą przebieg zajęć. Zestawy kart pracy sporządzone są w sposób kompleksowy, poprawy merytorycznie, z największą starannością.

  • Karty pracy i ćwiczenia

Ćwiczenie 8. Wysłuchiwanie słów Ćwiczenie 8a.

Polecenie: Wysłuchaj dwóch wersów wiersza i powiedz, które słowa, w wysłuchanym tekście, rymują się. A może nie ma rymu w wersie?

  • Data: 03.02.2020

Ćwiczenie 9. Uzupełnianie obrazków według instrukcji słownej

Zadaniem logopedy jest rozdanie narzędzi pisarskich i dwukrotne czytanie poszczególnych punktów instrukcji. Dziecko może zacząć rysować lub kolorować dopiero po dwukrotnym odczytaniu poszczególnych punktów instrukcji. Zadaniem dziecka jest wysłuchanie i wykonanie polecenia. 

  • Data: 03.02.2020

1. Ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny – gra planszowa

Instrukcja dla logopedy:Do gry potrzebna jest kostka i pionki.Pionki stawiamy na starcie, a celem gry jest jak najszybsze dotarcie zawodników do mety i precyzyjne wykonywanie ćwiczeń aparatu artykulacyjnego. Zatrzymując się na polu, wykonujemy z dzieckiem ćwiczenie aparatu artykulacyjnego oznaczone danym symbolem (za każdym razem ćwiczenie wykonują wszyscy gracze, nie tylko osoba stojąca na danym polu). „Karą” za niepodjęcie próby wykonania zadania lub niewłaściwe odtworzenie układu aparatu artykulacyjnego jest cofnięcie się o 2 pola. Oceniamy się nawzajem i dziecko też ma prawo uznać, że nasze wykonanie było niepoprawne. Dlatego proponujemy, aby logopeda co jakiś czas celowo popełniał błąd (np. robiąc Balonik – zamiast nadymać policzki, wciągał je).

  • Data: 03.01.2020

11. Czasowniki – plansze

Instrukcja dla logopedy:Zadaniem dziecka jest pokolorowanie lub otoczenie pętlą obrazków związanych z danym czasownikiem, np.: lata – samolot, mucha, balon…

  • Data: 03.01.2020

12. Czasowniki – memory

Instrukcja dla logopedy:Kartoniki należy wyciąć.Wszystkie kartoniki należy potasować i rozłożyć obrazkami do dołu. Powinny leżeć tak, aby nie przykrywały się nawzajem. Przez cały czas trwania gry kartoniki nie mogą zmieniać swojego miejsca.

  • Data: 03.01.2020

13. Znajdź 5 różnic między obrazkami

Instrukcja dla logopedy:Zadaniem dziecka jest odszukanie i zaznaczenie (w sposób ustalony z logopedą) różnic między obrazkami.

  • Data: 03.01.2020

14. Znajdź 10 różnic między obrazkami

Instrukcja dla logopedy:Zadaniem dziecka jest odszukanie i zaznaczenie (w sposób ustalony z logopedą) różnic między obrazkami.

  • Data: 03.01.2020

15. Obrazki do budowania zdań

Instrukcja dla logopedy:Kartoniki z obrazkami należy wyciąć. Staną się one częściami krótkich zdań, które będziemy budować wraz z dzieckiem.

  • Data: 03.01.2020

16. Zdania wyrazowo-obrazkowe

Instrukcja dla logopedy:Dziecko „czyta” zdania razem z logopedą poprzez nazywanie obrazków i (co ważne) używanie wyrazów w odpowiedniej formie gramatycznej.

  • Data: 03.01.2020

2. Wyrazy dźwiękonaśladowcze – plansza „w mieście”

Instrukcja dla logopedy:Dziecko wycina puzzle i układa obrazek.Proponowane zabawy dźwiękonaśladowcze na podstawie planszy:• klaksony samochodów: pi bip• stłuczka samochodów: bach• wystraszony/zmartwiony kierowca ze stłuczki: ojej ojej• jedzie karetka: i o i o• jedzie policja: iiiii ooooooo iiiiiiii oooooooo• jedzie straż pożarna: e o e o

  • Data: 03.01.2020
  • « pierwsza
  • «
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • »
  • ostatnia »
528529500509510511512513514501

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

ROZMOWY LISA Z ZAJĄCEM – UTRWALANIE WYMOWY GŁOSEK [s z c ʒ]

ROZMOWY LISA Z ZAJĄCEM – UTRWALANIE WYMOWY GŁOSEK [s z c ʒ]
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Więcej »
RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Oddech jako narzędzie relaksacji w terapii logopedycznej

Zapraszamy na szkolenie: Oddech jako narzędzie relaksacji w terapii logopedycznej

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.