Karta pracy 33
Ćwiczenie• Komunikacyjne: rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy w sytuacjach komunikacyjnych w sklepie, restauracji, kinie, kiosku.Polecenie: Posłuchaj krótkich dialogów i zastanów się, w którym z miejsc możesz usłyszeć taką rozmowę. Dopasuj usłyszane rozmowy do odpowiednich obrazków. Następnie spróbuj odegrać podobne scenki z logopedą, tym razem kup lub zamów coś innego niż w dialogach z ćwiczenia.
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 34
Ćwiczenie• Słuchowo-artykulacyjne: różnicowanie słuchowe i wymowa głosek [i] – [y] oraz [l] – [u̯ ].• Gramatyczne: odmiana czasownika, czas przeszły, różnicowanie rodzaju męsko i niemęskoosobowego w 3 os. l. mn.Polecenie: Posłuchaj fragmentu zdania. O kim mowa? O chłopcach, czy o dziewczynkach? Dorysuj postaciom odpowiednie fryzury i stroje. Wpisz „chłopcy” lub „dziewczynki” w brakujące miejsca w zdaniach.
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 35
Ćwiczenie:• Gramatyczne: zdanie podrzędnie złożone przydawkowe, zaimek przymiotny „który”.• Słownikowe: nazwy kolorów.Polecenie: Pokoloruj obrazki według informacji znajdujących się w zdaniu pod ilustracją. Odpowiedz na pytania pod tabelą. Pokoloruj pozostałe elementy ubioru i utwórz zdania według podanych wzorów.
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 36 HISTORYJKA OBRAZKOWA
Polecenie: Ułóż w odpowiedniej kolejności 6-elementową historyjkę obrazkową (ponumeruj obrazki), następnie dopasuj do obrazków odpowiednie zdania (wpisz numer obrazka i wybierz odpowiednią formę czasownika, na koniec spróbuj sam/a opowiedzieć historyjkę.
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 37
Ćwiczenie:• Słuchowo-artykulacyjne: różnicowanie słuchowe i wymowa głosek szeregu szumiącego i ciszącego – opozycja [ś] – [š].Polecenie: Popatrz na obrazek przedstawiający chłopca i posłuchaj – chłopiec robi: [ś]. A teraz popatrz na obrazek przedstawiający drzewo – drzewo robi: [š]. Te dźwięki są podobne, ale nie są takie same. A teraz zagramy w memo. Będziemy szukać dwóch takich samych obrazków. Powiedz, co widzisz na obrazkach. Posłuchaj, jak ja mówię ten wyraz, i pokaż, który dźwięk słyszysz: czy jest to [ś] – pokaż chłopca, czy [š] – pokaż drzewo.
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 38
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana czasownika – czas przyszły złożony.Polecenie: Janek i Kasia znaleźli wehikuł czasu. To maszyna, która przeniesie ich w przyszłość. Ułóż wyrazy w odpowiedniej kolejności i dowiedz się, co dzieci będą robić w 2088 roku. Czy wiesz, jak jeszcze inaczej możesz to powiedzieć?
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 10
Ćwiczenie:• Gramatyczno-słownikowe: pluralia tantum.Polecenie: Wytnij obrazki znajdujące się na dole strony. Pomóż ufoludkowi, który pierwszy raz jest na Ziemi, i odpowiedz pełnym zdaniemna pytanie: „Co to jest?”. Wklej każdy obrazek w odpowiedni schematzdania: „To jest….” lub „To są…..”
- Data: 28.09.2020
Karta pracy 11
Ćwiczenie:• Słuchowe: rozumienie tekstu ze słuchu.Polecenie: Posłuchaj historii Ani i Wojtka. Przeczytam ją dwa razy. Potem pobawimy się w zabawę: prawda/fałsz – zadam pytania, a Ty odpowiesz mi, czy to prawda czy nieprawda. Możesz zaznaczyć odpowiednią buźkę przy każdym pytaniu. Na koniec pokoloruj obrazek.
- Data: 28.09.2020
Karta pracy 12
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– związek zgody między przymiotnikiem a rzeczownikiem;– odmiana przymiotnika, zaimka przymiotnego dzierżawczego oraz pytajnego.Polecenie: Wytnij poniższe obrazki. Wylosuj obrazek i zadaj pytanie według poniższego wzoru. Następnie zamień się rolami z logopedą.
- Data: 28.09.2020