Aktualny
NUMER CZERWCOWY: ELEMENTY JOGI JAKO WSPARCIE TERAPII LOGOPEDYCZNEJ U DZIECI
W czerwcu oddamy w Twoje ręce numer czasopisma, którego treść dotyczy nowatorskiego połączenia terapii logopedycznej z praktykowaniem jogi. Wskazanie na związek zaburzenia mowy ze sprawnością motoryki dużej jest dowodem na konieczność holistycznego spojrzenia na pacjenta. Mamy nadzieję, że zawarte w części teoretycznej informacje, będą inspirowały do poszerzania wiedzy, zaś ćwiczenia okażą się atrakcyjnym uzupełnieniem warsztatu.
NUMER CZERWCOWY: ELEMENTY JOGI JAKO WSPARCIE TERAPII LOGOPEDYCZNEJ U DZIECI
W niniejszym numerze czytelnik znajdzie informacje m.in.:
- o tym, czym są powięzi i taśmy w ciele człowieka,
- jakie korzyści w terapii logopedycznej dzieci może przynieść włączenie ćwiczeń jogicznych,
- jak wykorzystać jogę w terapii zaburzenia oddychania,
- jak włączyć w terapię jogę w sposób atrakcyjny dla dzieci.
Publikacja zawiera zaprezentowane na zdjęciach i opisane podstawowe pozycje jogiczne. Materiał został wzbogacony o propozycje atrakcyjnych zabaw:
- plakaty jogiczne,
- karty do jogi,
- opowiadanie mjogopedyczne,
- loteryjkę jogiczną,
- memory jogiczne.
Autorem wydania jest:
Aleksandra Rosińska - Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta miofunkcjonalny. Pracuje z małymi pacjentami – dziećmi od urodzenia do 7./8. r.ż., a także z dorosłymi pacjentami ortodontycznymi. Pracując w warszawskich przedszkolach, miała liczne okazje prowadzić i koordynować skuteczną terapię dzieci z mutyzmem wybiórczym. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Mutyzmu Wybiórczego. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się podczas prowadzonych przez siebie szkoleń.