NUMER LUTOWY: „Dziewięćdziesiąt odcieni leśnej zieleni – „ciszki” w roli głównej. Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek tzw. szeregu ciszącego

Dodano: 10 stycznia 2022
lisc jesienny

Lutowy numer jest podsumowaniem cyklu numerów, których treść poświęcona była terapii poszczególnych głosek tzw. szeregu ciszącego. W tym miesiącu Autorki przygotowały: część teoretyczną, w której przedstawiają najważniejsze informacje o omawianych głoskach; część praktyczną, bogatą w karty pracy, gry, plakaty i inne materiały, gotowe do wykorzystania na etapie utrwalania wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach trudniejszych artykulacyjnie, wyrażeniach, zdaniach prostych i złożonych oraz dłuższych wypowiedziach inicjowanych i spontanicznych; porady praktyczne w postaci odpowiedzi na pytania Czytelników. 


NUMER LUTOWY: „Dziewięćdziesiąt odcieni leśnej zieleni – „ciszki” w roli głównej. Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek tzw. szeregu ciszącego

Zapraszam do wykorzystania dodatkowych kart pracy, które zostały zamieszczone na stronie www.strefalogopedy.pl. Mamy nadzieję, że przekazany Czytelnikowi materiał dydaktyczny okaże się doskonałym wsparciem w terapii wymowy na etapie utrwalania zdobytych umiejętności.


Autorki wydania:

Ewa Rycombel, Dorota Komiażyk-Pachowska

Recenzja wydania:

„Dziewięćdziesiąt odcieni leśnej zieleni – „ciszki” w roli głównej. Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek tzw. szeregu ciszącego” to tytuł kolejnego numeru pisma „Strefa Logopedy” poświęconego wielokrotnemu powtarzaniu, celem zapamiętania w mowie jednego z szeregów głosek dentalizowanych, zwanych sybilantami – określanego mianem szeregu ciszącego, tj. głosek o zapisie ortograficznym „ś, ź, ć, dź”. Do tej pory ukazały się trzy numery periodyku zatytułowane: „Tropiciele głoski [ć]”, „Śladami głoski [ś]” oraz „Źdźbło wiedzy o dwóch „ciszkach” – [ź] i [ʒ́]”. Wymieniona pozycja zamyka cykl, stanowiąc jego podsumowanie. Autorkami prezentowanej części teoretycznej (jak i szczególnie bogatej części praktycznej) są Ewa Rycombel i Dorota Komiażyk-Pachowska. Panie są doskonałymi specjalistkami w zawodzie logopedy, a co zasługuje na szczególne wyróżnienie swoją bogatą wiedzę i umiejętności przelewają na papier, dzieląc się nią, w ten sposób, ze środowiskiem terapeutów mowy i pośrednio z rodzicami dzieci wykazujących wyżej wymienione problemy artykulacyjne. (...)

Autorka recenzji: dr n. hum. Iwona Michalak-Widera, logopeda