Zapraszam do wykorzystania dodatkowych kart pracy, które zostały zamieszczone na stronie www.strefalogopedy.pl. Mamy nadzieję, że przekazany Czytelnikowi materiał dydaktyczny okaże się doskonałym wsparciem w terapii wymowy na etapie utrwalania zdobytych umiejętności.
NUMER LUTOWY: „Dziewięćdziesiąt odcieni leśnej zieleni – „ciszki” w roli głównej. Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek tzw. szeregu ciszącego
Lutowy numer jest podsumowaniem cyklu numerów, których treść poświęcona była terapii poszczególnych głosek tzw. szeregu ciszącego. W tym miesiącu Autorki przygotowały: część teoretyczną, w której przedstawiają najważniejsze informacje o omawianych głoskach; część praktyczną, bogatą w karty pracy, gry, plakaty i inne materiały, gotowe do wykorzystania na etapie utrwalania wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach trudniejszych artykulacyjnie, wyrażeniach, zdaniach prostych i złożonych oraz dłuższych wypowiedziach inicjowanych i spontanicznych; porady praktyczne w postaci odpowiedzi na pytania Czytelników.
NUMER LUTOWY: „Dziewięćdziesiąt odcieni leśnej zieleni – „ciszki” w roli głównej. Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek tzw. szeregu ciszącego
Autorki wydania:
Ewa Rycombel, Dorota Komiażyk-Pachowska
Recenzja wydania:
„Dziewięćdziesiąt odcieni leśnej zieleni – „ciszki” w roli głównej. Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek tzw. szeregu ciszącego” to tytuł kolejnego numeru pisma „Strefa Logopedy” poświęconego wielokrotnemu powtarzaniu, celem zapamiętania w mowie jednego z szeregów głosek dentalizowanych, zwanych sybilantami – określanego mianem szeregu ciszącego, tj. głosek o zapisie ortograficznym „ś, ź, ć, dź”. Do tej pory ukazały się trzy numery periodyku zatytułowane: „Tropiciele głoski [ć]”, „Śladami głoski [ś]” oraz „Źdźbło wiedzy o dwóch „ciszkach” – [ź] i [ʒ́]”. Wymieniona pozycja zamyka cykl, stanowiąc jego podsumowanie. Autorkami prezentowanej części teoretycznej (jak i szczególnie bogatej części praktycznej) są Ewa Rycombel i Dorota Komiażyk-Pachowska. Panie są doskonałymi specjalistkami w zawodzie logopedy, a co zasługuje na szczególne wyróżnienie swoją bogatą wiedzę i umiejętności przelewają na papier, dzieląc się nią, w ten sposób, ze środowiskiem terapeutów mowy i pośrednio z rodzicami dzieci wykazujących wyżej wymienione problemy artykulacyjne. (...)
Autorka recenzji: dr n. hum. Iwona Michalak-Widera, logopeda