Dzieciństwo w cyfrowym świecie

Dodano: 22 lutego 2021
AdobeStock_285848994

Smartfony, tablety, telewizory – to mieszkańcy prawie wszystkich domów. Wielu rodzinom towarzyszą nieustannie, budzą, pomagają w myciu zębów, przypominają o ważnych wydarzeniach, stanowią tło codziennych czynności. Wydaje się, że rzeczywistość bez wysokich technologii nie istnieje, że świat analogowy zniknął wraz z pojawieniem się smartfonów i cyfryzacją kontaktów. Wielu rodziców zastanawia się, jak uchronić dzieci przed pułapkami cyfrowego świata, jak zapewnić bezpieczeństwo i dbać o prawidłowy rozwój. W dyskusjach w sieci, wypowiedziach specjalistów, programach radiowych i telewizyjnych często powtarza się hasło: media szkodzą rozwojowi dzieci. Głosom krytycznym odpowiadają zwolennicy korzystania z wysokich technologii, podając dowody anegdotyczne: „moje dziecko nauczyło się śpiewać po angielsku”; „a moje dzięki bajkom wie,
skąd się bierze deszcz”; „moje ogląda dobranockę przed snem i przesypia całe noce”. Chciałabym, żebyśmy rozumieli, na czym ten negatywny wpływ na rozwój polega, by ogólne hasła zostały poparte wiedzą na temat skutków nadużywania wysokich technologii i wczesnej ekspozycji na media.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)
Sprawdź »