„CZYTANIE KSIĄŻEK TO NAJPIĘKNIEJSZA ZABAWA, JAKĄ SOBIE LUDZKOŚĆ WYMYŚLIŁA.”SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNA NAUKA CZYTANIA METODĄ STYMULOWANIA CAŁOŚCIOWEGO ROZWOJU DZIECKA

Małgorzata Błądek-Kolatorska

Autor: Małgorzata Błądek-Kolatorska

Dodano: 29 czerwca 2023

Czytanie ma dla człowieka niezwykłą wartość. Jest narzędziem prowadzącym do odkrywania świata zewnętrznego  oraz siebie samego. Jest swoistą zabawą, która pozwala jednostce przenosić się w inne miejsca, w odległe  czasy, daje możliwość poznania innego świata, potencjalnie obcego i niedostępnego tu i teraz. Czytanie  pozwala przeżywać to, czego bez lektury zapewne nie byłoby dane nam przeżyć. Dla dzieci odczytywanie  kolejnych stron książki to ogromny krok wykonywany w stronę ich rozwoju. Czytanie bowiem pobudza wyobraźnię  i kreatywność, wzbogaca słownictwo, poprawia pamięć, wyrabia cierpliwość, kształtuje charakter.  Bez umiejętności czytania pełen i harmonijny rozwój nigdy nie byłby możliwy, gdyż doświadczenie człowieka  ma właśnie językowy charakter 2

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Małgorzata Błądek-Kolatorska

Autor: Małgorzata Błądek-Kolatorska

Z wykształcenia doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, certyfikowany terapeuta Metody Krakowskiej. Wieloletni terapeuta w Niepublicznej Specjalnej Szkole Podstawowej dla Dzieci z Autyzmem „w Kontakcie” w Warszawie. Od października 2020 r. adiunkt w katedrze psychologii Menedżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie (dawniej Wyższa Szkoła Menedżerska). Obszary zainteresowań naukowych: psychologia rozwojowa, psychologia kliniczna dzieci i młodzieży, zaburzenia rozwoju, metody terapii zaburzeń rozwojowych, formy pracy z rodziną dzieci z zaburzeniami rozwoju. Autorka licznych publikacji.
Słowa kluczowe:
nauka czytaniaterapia

ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ A ROZWÓJ MOWY

ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ A ROZWÓJ MOWY
Sprawdź »