Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w izolacji.Polecenie:1. Odszukaj wszystkie litery ć, poprawnie przeczytaj i pokoloruj po śladzie.2. Przeczytaj jeszcze raz każdą literę ć i otocz pętlą.3. Czytając kolejny raz na głos każdą literę ć, połącz je ze sobą kolorową linią.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w izolacji.Polecenie:1. Wskaż każdą literę ć w tym samym kolorze i prawidłowo przeczytaj.2. Przeczytaj jeszcze raz każdą literę ć i otocz pętlą w tym samym kolorze.
Cel: Wysłuchiwanie miejsca głoski [ć] w wyrazach.
Polecenie: Otocz pętlą obrazki, w nazwie których usłyszysz głoskę [ć] i poprowadź kolorowymi liniami do odpowiednich plecaków.
Cel: Wysłuchiwanie głoski [ć] w wyrazach.Polecenie: Posłuchaj nazw obrazków i otocz pętlą te, w których usłyszysz głoskę [ć].
Najlepszym, co można zrobić dla przeciwdziałania piętrzącym się w szkole trudnościom dyslektycznym, jest umuzykalnianie dzieci w wieku przedszkolnym. Poprzez słuchanie muzyki dziecko nabiera umiejętności, które pomogą mu w zapamiętywaniu, odtwarzaniu z pamięci, a nawet formułowaniu myśli. Doskonali ono analizę i syntezę, która pełni ogromną rolę w procesie nabywania umiejętności wypowiadania się, skupieniu się nad tym, o czym chcę się powiedzieć i ubrania myśli w zdania.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie:Przeczytaj rymowankę i naucz się jej na pamięć.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie: Przeczytaj opowiadanie. Pamiętaj o prawidłowej wymowie
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie: Przeczytaj uważnie opowiadanie. Pamiętaj o prawidłowej wymowie.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie: Z rozsypanki wyrazowej ułóż i zapisz zdania.
Polecenie: Przeczytaj prawidłowo zdania i pokoloruj rysunki.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie: Przeczytaj prawidłowo zdania i pokoloruj rysunki.
Polecenie: Przeczytaj wyrazy w ramce, a potem podkreśl te, które są odpowiedzią na pytanie do ciebie: „Co lubisz robić?”
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie: Przeczytaj zdania.
Ćwiczenie:• Słuchowe: rozumienie tekstu ze słuchu.• Słownikowe: urodziny, przyjęcie.Polecenie: Posłuchaj historii Franka. Przeczytam ją dwa razy. Potem rozwiążemy razem krzyżówkę. Sprawdzimy, jak dużo udało Ci się zapamiętać. Na koniec odczytaj hasło w krzyżówce i pokoloruj tort. Opowiedz, kiedy są twoje urodziny? Co chciałbyś/chciałabyś dostać w prezencie na urodziny?
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.