Ćwiczenie:• Słownikowe: nakrycia stołowe i sztućce.Polecenie: Znajdź i zakreśl w pionie lub poziomie wyrazy znajdujące się w tabeli pod spodem. Podpisz obrazkipod wykreślanką odpowiednimi wyrazami.
Ćwiczenie• Gramatyczne – odmiana liczebników porządkowych• Słownikowe – liczby, godziny• Komunikacyjne – pytania o czas, sytuacje dnia codziennegoPolecenie: Napisz słownie, która to godzina. Odpowiedz na pytania.
Ćwiczenie:• Słownikowo-komunikacyjne: określanie własnego samopoczucia.Polecenie: Spójrz na obrazki i sam lub z pomocą logopedy przeczytaj podpisy. Zastanów się, jak to można jeszcze inaczej powiedzieć? Dobierz odpowiednią chmurkę, wytnij ją i doklej do każdej postaci.
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– słowotwórstwo – tworzenie nazw wykonawców czynności;– odmiana rzeczownika – mianownik i narzędnik l. poj. r. męskiego w odpowiedzi na pytania „Kto to jest?” oraz „Kim on jest?”.
Ćwiczenie:• Słuchowe: różnicowanie słuchowe samogłosek [e] i [y].• Gramatyczne:– odmiana przymiotnika: mianownik l. poj. rodzaju męskiego i nijakiego;– związek zgody pomiędzy rzeczownikiem a przymiotnikiem.Polecenie: Przyjrzyj się obrazkom, posłuchaj i odpowiedz, o czym (lub o kim) mówię.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana czasownika – 3. os. l. poj. czasu przeszłego (aspekt niedokonany).Polecenie: Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasownika w czasie przeszłym.
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana czasownika „pójść” w czasie przeszłym (aspekt dokonany);– przyimek „do” + dopełniacz.Polecenie: Znajdź wyjścia z labiryntów i odpowiedz, dokąd poszły wczoraj dzieci. Uzupełnij zdania pod obrazkiem oraz chmurki. Użyj odpowiedniej formy czasownika „pójść” w czasie przeszłym.
Ćwiczenie:• Słownikowe: podstawowe czasowniki• Gramatyczne: odmiana czasownika – 3 os. l. poj. czasu teraźniejszego trybu oznajmującegoPolecenie: Wypełnij krzyżówkę, odpowiadając na pytanie: „Co robi?”.
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana czasownika „brać” w czasie teraźniejszym;– odmiana rzeczownika – biernik l. poj.Polecenie: Dzieci wybrały się do sklepu. Znajdź wyjścia z labiryntów i odpowiedz, co każde z nich bierze z półki.Uzupełnij zdania pod obrazkiem oraz chmurki. Użyj odpowiedniej formy wyrazu „brać” w czasie przeszłym.
Ćwiczenie:• Słownikowe: ubrania, czasowniki i zwroty odnoszące się do ubioru (nosić, mieć na sobie, wkładać, ubierać się w).• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – biernik l. poj. i mn.Polecenie: Rozszyfruj kod i odnajdź na mapie wyrazy, których brakuje w zdaniach. Uzupełnij zdania wyrazami w odpowiedniej formie (biernik).
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana przymiotnika – mianownik l. poj. rodzaju męskiego, żeńskiego, nijakiego;– związek zgody pomiędzy rzeczownikiem a przymiotnikiem.Polecenie: Uzupełnij brakujące końcówki wyrazów.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – biernik i celownik rzeczowników w l. poj.Polecenie: Pobawimy się w kodowanie, rozszyfruj kod i ułóż poprawne zdania.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – dopełniacz l. poj. rodzaju męskiego – różnicowanie na rzeczowniki żywotne i nieżywotne.Polecenie: Pobawimy się w pokaz magii. Czarodziej ma dwa magiczne kapelusze, w których wszystko znika.Do jednego kapelusza schowa tylko przedmioty (np. ubrania, pojazdy), a do drugiego tylko istoty żywe (np. osoby, zwierzęta). Połącz wyrazy znajdujące się na dole strony z odpowiednim kapeluszem. Powiedz: „Czary-mary! Jest kot i nie ma kota!”.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: konstrukcje „lubię” + rzeczownik w bierniku l. poj. i mn., „nie lubię” + dopełniacz l. poj. i mn.Polecenie: Jacek i Ola to bliźnięta. Choć urodzili się tego samego dnia, są zupełnie inni. Jacek nie lubi tego, co lubi Ola, a Ola nie lubi tego, co lubi Jacek. Popatrz na rysunki i połącz obrazki w kółkach z Olą, a obrazki w trójkątach z Jackiem. Uzupełnij tabelkę według wzoru. Powiedz, co ty lubisz, a czego nie lubisz.
Ćwiczenie:• Gramatyczno-słownikowe: czasowniki zwrotne.Polecenie: Wstaw odpowiedni czasownik z tabelki do zdań pod obrazkami. W chmurkę wpisz, co mówi dziewczynka (użyj 1. os. l. poj. cz. teraźniejszy).
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.