Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w śródgłosie wyrazów.Polecenie:1. Posłuchaj odczytywanych przez logopedę wyrazów z lewej kolumny. Utwórz i zapisz ich zdrobnienia.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w śródgłosie wyrazów.Polecenie: Połącz kropki i wpisz w okienka nazwę ptaka.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w śródgłosie wyrazów.Polecenie: Nazwij prawidłowo obrazki.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Przeczytaj przymiotniki i przysłówki w stopniu równym, wyższym i najwyższym.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w nagłosie wyrazów.Polecenie: Przeczytaj sylaby znajdujące się w słoju.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [ć] w nagłosie wyrazów.Polecenie: Nazwij prawidłowo obrazki.
Głoska [ć] obok głosek [ś], [ź], [ʒ́] należy do szeregu głosek ciszących. Ten zazwyczaj pojawia się w rozwoju artykulacji wcześnie, a jego użycie powinno zostać utrwalone do końca trzeciego roku życia1. Głoski szeregu ciszącego zdecydowanie rzadziej wymagają korekcji niż głoski szeregów szumiącego i syczącego. Na pewnym etapie rozwoju artykulacji ich frekwencja w mowie jest bardzo duża, a ich brzmienie kojarzy się dorosłym z mową małego dziecka. W niniejszej publikacji czytelnik znajdzie kompletne informacje potrzebne do diagnozy i rozpoczęcia terapii wymowy głoski [ć].
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wyrazach.Polecenie: Gra jest przeznaczona dla 2–3 osób. Wytnij obrazki. Potasuj karty i rozłóż na stole obrazkami do dołu. Zaczyna najmłodszy gracz. Każdy na przemian odkrywa dwie wybrane karty, pokazuje i nazywa. Kto odkryje parę takich samych kart, zabiera je ze stołu. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wygłosie sylab.Polecenie: Połącz każdą samogłoskę z literą ć i przeczytaj powstałe sylaby
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wygłosie sylab.Polecenie: W ogrodzie ukryło się 12 sylab, znajdź je wszystkie i prawidłowo przeczytaj.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] między samogłoskami.Polecenie:1. Wskaż sylaby w tym samym kolorze i prawidłowo przeczytaj.2. Odszukaj i przeczytaj wszystkie sylaby, które na początku mają taką samą literę, np. a, potem e, itd.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w nagłosie sylab.Polecenie: Do każdego ci dopisz po jednej samogłosce : a, a, e, e, o, o, u, u, ą, ą, ę, ę, a potem przeczytaj powstałe sylaby.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w nagłosie sylab otwartych.Polecenie:1. Koty lubią bawić się kłębkami wełny. Przeczytaj sylaby napisane przy kotach i sylaby przy kłębkach.2. Połącz koty i kłębki z takimi samymi sylabami, a potem przeczytaj pary sylab.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.