W domu bywa różnie. Są dni lepsze i gorsze jeśli chodzi o pracę z dzieckiem. Rodzice naszych pacjentów, uczniów, doświadczają przeróżnych trudności w związku z realizacją edukacji w domu. Praca terapeutyczna też nie należy do najłatwiejszych, stąd pomysł na krótki zbiór, propozycję metod pracy, które sprawdziłam ze swoimi logodzieciakami. Wiadomo, zawsze metoda do dziecka, a nie dziecko do metody! Co dla mnie okazało się skuteczne i jak poprowadziłam rodziców w realizacji terapii?
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących w wyrazach ze zbitką spółgłoskową [šč].
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących w wyrazach ze zbitką spółgłoskową [šč].Z pomocą logopedy zaznacz odpowiednimi symbolami nazwy miejsc na mapie Polski.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących w wyrazach ze zbitką spółgłoskową [šč].1. Posłuchaj lub przeczytaj krótkie opisy dzieci.2. Dopasuj odpowiednią cechę do dziecka.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących w wyrazach ze zbitką spółgłoskową [šč].1. Wytnij fragmenty obrazka – przedmioty z „szcz” w nazwie.2. Przyjrzyj się obrazkowi. Posłuchaj tekstu, który przeczyta logopeda. Wklej w odpowiednie miejsca przedmioty.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących w zbitkach [žǯ].1. Przeczytaj lub powtórz opisy obrazków.2. Dokończ rysowanie obrazków.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ǯ] w zbitce [ǯǯ].1. Której kropli dżdżu uda się spłynąć po rynnie do kałuży, z której czerpie wodę spragniony dżdżownik? Zaznacz trasę.2. Powtórz wyrazy zapisane w kałuży.
Cel: Utrwalanie wymowy zbitek „ższ” [šš].Uzupełnij luki. Wpisz brakujące słowa i je wypowiedz.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [ž] w wyrażeniach dwuwyrazowych.1. Dokończ rysowanie przedmiotów zgodnie z kierunkiem strzałek.2. Odczytaj lub powtórz wyrażenia. Narysuj pod obrazkiem symbol, który znajduje się przy pasującym wyrażeniu.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [ž] w wyrażeniach dwuwyrazowych.Wytnij elementy. Zagraj w szumiące i rzężące memory. Po każdym odkryciu kartonika przeczytaj lub powtórz nazwę rzeczy na obrazku.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [č] w wyrażeniach dwuwyrazowych.1. Posłuchaj informacji o każdym obrazku. Powtórz usłyszane wyrażenie.2. Zdecyduj, w którym słowie, pierwszym czy drugim, występuje głoska „cz”. Zamaluj odpowiedni prostokąt.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [č] w wyrażeniach dwuwyrazowych.1. Przeczytaj lub powtórz słowa zapisane w dwóch kolumnach.2. Zamaluj tym samym kolorem pola, na których napisane są słowa tworzące wyrażenie.3. Następnie znajdź pasujący do wyrażenia obrazek i również zamaluj tym samym kolorem.4. Zagnij kartkę tak, abyś widział tylko obrazki. Czy potrafisz z pamięci wypowiedzieć pasujące do każdego obrazka wyrażenie?
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [ǯ] w wyrażeniach dwuwyrazowych.1. Powtórz lub przeczytaj wyrażenia.2. Znajdź obrazek, który pasuje do wyrażenia. W polu obok obrazka narysuj symbol, który znajduje się przy wyrażeniu.3. Pokoloruj obrazki.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [ǯ] w wyrażeniach, utrwalanie alfabetu.1. Dokończ rysować dżipa. Połącz punkty oznaczone literami zgodnie z ich kolejnością w alfabecie.2. Jakie określenia mogą pasować do samochodu terenowego? Zaznacz je, wstawiając X w kratkę.3. Powtórz wyrażenia.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.