Cel: Usprawnianie wymowy głoski [z] w narracji – opis obrazka.
Cel: Usprawnianie wymowy głoski [z] w zdaniach prostych.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [z] w zdaniach prostych.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [z] w parach wyrazów.
Cel: Usprawnianie wymowy głoski [z] w parach wyrazów.
Cel: Usprawnianie wymowy głoski [z] w różnych pozycjach w wyrazie.
Cel: Usprawnianie wymowy głoski [z] w śródgłosie wyrazów.
Cel: Usprawnianie wymowy głoski [z] w nagłosie wyrazów.
Cel: Usprawnianie pracy aparatu artykulacyjnego, utrwalanie wymowy głoski [z] w logotomach oraz w nagłosie wyrazów.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [z] w śródgłosie logotomów między samogłoskami.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [z] w nagłosie wyrazów.
Cel: Usprawnianie wymowy głoski [z] w nagłosie i śródgłosie wyrazów.
Głoski [z] i [ʒ] pozostają w cieniu swoich bezdźwięcznych odpowiedników z szeregu zwanego potocznie „syczącym”, czyli [s] oraz [c]. W opracowaniach dotyczących wspomnianych głosek zamieszczane są liczne informacje o sposobach wywoływania [s] i [c], głoski [z] i [ʒ] zaś opisywane są mniej dokładnie, z adnotacją, że ich pojawienie się zazwyczaj następuje samoistnie, po opanowaniu głosek pierwszych w szeregu1. I chociaż faktycznie często tak się zdarza, warto tym dwóm dźwiękom mowy poświęcić nieco więcej uwagi.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.