Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ʒ́] w zdaniach prostych.Polecenie: Zgodnie z numerami zapisanymi przy zdaniach, wpisz właściwe wyrazy z ramki. Przeczytaj głośno utworzone zdania.
Cel: Utrwalanie głoski [ź] w wyrazach.Polecenie: Wytnij wszystkie elementy. Gracz losuje kartę, a następnie nie patrząc na ilustrację przykleja ją do czoła. Przeciwnik ma za zadanie przekazać informację o ilustracji tak, aby osoba z kartą na czole mogła odgadnąć nazwę przedmiotu na obrazku.
Cel: Utrwalenie głoski [ź] w narracji – opis obrazka.Polecenie:1. Przyjrzyj się ilustracji i powiedz, co na niej widzisz.2. Co mogło zdarzyć się nad jeziorem? Spróbuj ułożyć historię do ilustracji.3. Jeśli potrafisz, zapisz zdania.4. Pokoloruj ilustrację
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w zdaniach złożonych.Polecenie:1. Wpisz właściwe wyrazy zgodnie z legendą pod opowiadaniem.2. Przeczytaj lub powtórz zdania.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w zdaniach prostych.Polecenie:1. Przyjrzyj się obrazkom.2. Przeczytaj lub powtórz zdania umieszczone pod ilustracjami.3. Do każdego obrazka dobierz właściwe zdanie i oznacz je taką samą literą.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [ź] w śródgłosie wyrazów, doskonalenie analizy sylabowej wyrazu.Polecenie:1. Nazwij przedmioty na obrazkach, a następnie podziel wyrazy na sylaby.2. Zaznacz, ile sylab ma nazwa ilustracji.3. Jeśli potrafisz pisać, to zapisz nazwy przedmiotów w liniaturze.4. Pokoloruj tylko te obrazki, które w swojej nazwie mają najwięcej sylab.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w parach wyrazów.Polecenie:1. Połącz w pary puzzle o takich samych kolorach.2. Przeczytaj lub powtórz powstałe wyrażenia.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [ź] w parach wyrazów.Polecenie:1. Przeczytaj lub powtórz pary wyrazów.2. Odszukaj na planszy obrazki odpowiadające wyrażeniom i otocz je kolorową pętelką.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w wyrazach.Polecenie: Wybierz jedną cyfrę od 1 do 6 dla siebie oraz drugą dla logopedy. Rzucajcie kostką naprzemiennie i kolorujcie kolejno ilustrację odpowiadającą liczbie wyrzuconych kostce. Zabawę wygra ta osoba, pod której wybraną cyfrą szybciej zamalowane będą obrazki.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w wyrazach.Polecenie: Wężyk w niebieskich kwadratach wskazuje drogę do rozwiązania zagadki wyrazowej. Układ strzałki odpowiada literom z kwadratów po lewej stronie. Podążając za strzałką, odczytaj słowo i zapisz je w wyznaczonym miejscu.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w wyrazach, doskonalenie znajomości zasad pisowni ź/ zi w wyrazach.Polecenie:1. Nazwij przedmioty na obrazkach.2. Zastanów się, jak zapisać nazwy obrazków. Zamaluj odpowiednio ź lub zi.3. Zapisz nazwy przedmiotów w wyznaczonym miejscu.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w nagłosie wyrazów.Polecenie: Odszukaj i wykreśl w tabeli wyrazy zapisane na dole strony.
Cel: Doskonalenie percepcji wzrokowej, utrwalanie wymowy głoski [ź] w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Policz obrazki danego typu i zapisz w kwadracikach wyniki.2. Nazwij obrazki. Pokoloruj największego zimorodka i najmniejszą ziębę.
Cel: Usprawnianie pracy aparatu mowy, utrwalanie wymowy głoski [ź] w logotomach oraz nagłosie wyrazów.Polecenie: Przejdź przez planszę zgodnie z kierunkiem strzałek. Wykonuj dokładnie polecenia.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.