Cel: Utrwalanie znajomości wzoru litery, utrwalanie wymowy głoski [ź] w izolacji.Polecenie: Gdzie ukryło się [ź]? Odszukaj na ilustracji wszystkie litery ź, a następnie je pokoloruj. Powtórz [ź] tyle razy, ile liter odnalazłeś wśród kociaków.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w izolacji.Polecenie:1. Powiedz, co widzisz na obrazku?2. O czym myśli źrebak? Rysuj po śladzie, a następnie pokoloruj chmurki.3. Wypowiadaj głośno głoskę [ź].
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w nagłosie sylab otwartych.Polecenie:1. Przeczytaj napisane na poziomkach sylaby, a następnie pokoloruj owoce.2. Połącz koszyczki i poziomki z takimi samymi sylabami.3. Powtórz pary sylab.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w nagłosie sylab otwartych.Polecenie: Zimorodek Zyzio musi dotrzeć do swojej zimowej budki.1. Rysuj palcem po śladzie. Przeczytaj lub powtórz, jakie znaki mijał zimorodek* podczas drogi do budki.2. Pokoloruj zimorodka i jego zimową budkę.3. Czy wiesz, gdzie można spotkać zimorodki?
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w logotomach między samogłoskami.Polecenie: Koziołek Kazio wybrał się nad jezioro. Jakie musiał pokonać przeszkody?1. Przeczytaj lub powtórz sylaby zapisane na kamieniach.2. Otocz kolorowymi kółeczkami takie same sylaby.
Cel: Usprawnianie pracy aparatu mowy, utrwalanie wymowy głoski [ź] w logotomach oraz nagłosie wyrazów.Polecenie: Przejdź przez planszę zgodnie z kierunkiem strzałek. Wykonuj dokładnie polecenia.
Cel: Doskonalenie percepcji wzrokowej, utrwalanie wymowy głoski [ź] w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Policz obrazki danego typu i zapisz w kwadracikach wyniki.2. Nazwij obrazki. Pokoloruj największego zimorodka i najmniejszą ziębę.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w nagłosie wyrazów.Polecenie: Odszukaj i wykreśl w tabeli wyrazy zapisane na dole strony.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [ź] w śródgłosie wyrazów, doskonalenie analizy sylabowej wyrazu.Polecenie:1. Nazwij przedmioty na obrazkach, a następnie podziel wyrazy na sylaby.2. Zaznacz, ile sylab ma nazwa ilustracji.3. Jeśli potrafisz pisać, to zapisz nazwy przedmiotów w liniaturze.4. Pokoloruj tylko te obrazki, które w swojej nazwie mają najwięcej sylab.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w wyrazach, doskonalenie znajomości zasad pisowni ź/ zi w wyrazach.Polecenie:1. Nazwij przedmioty na obrazkach.2. Zastanów się, jak zapisać nazwy obrazków. Zamaluj odpowiednio ź lub zi.3. Zapisz nazwy przedmiotów w wyznaczonym miejscu.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w wyrazach.Polecenie: Wężyk w niebieskich kwadratach wskazuje drogę do rozwiązania zagadki wyrazowej. Układ strzałki odpowiada literom z kwadratów po lewej stronie. Podążając za strzałką, odczytaj słowo i zapisz je w wyznaczonym miejscu.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w wyrazach.Polecenie: Wybierz jedną cyfrę od 1 do 6 dla siebie oraz drugą dla logopedy. Rzucajcie kostką naprzemiennie i kolorujcie kolejno ilustrację odpowiadającą liczbie wyrzuconych kostce. Zabawę wygra ta osoba, pod której wybraną cyfrą szybciej zamalowane będą obrazki.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [ź] w parach wyrazów.Polecenie:1. Przeczytaj lub powtórz pary wyrazów.2. Odszukaj na planszy obrazki odpowiadające wyrażeniom i otocz je kolorową pętelką.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ź] w parach wyrazów.Polecenie:1. Połącz w pary puzzle o takich samych kolorach.2. Przeczytaj lub powtórz powstałe wyrażenia.
Już w lipcu zapraszamy do lektury 28 numeru czasopisma Strefa logopedy. W tym miesiącu szczegółowo opracowany został temat diagnozy i terapii wymowy głosek [ź, ʒ́].
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.