Głoski [ź] i [ʒ́], tuż obok głosek [ś] oraz [ć], należą do szeregu tzw. głosek ciszących. Są jednym z trzech szeregów głosek dentalizowanych. Głoski [ź] i [ʒ́] powinny pojawić się w procesie rozwoju mowy dziecka w okresie żłobkowym do końca trzeciego roku życia [1]. Jedną z cech artykulacyjnych powyższych głosek jest miękkość, spowodowana wzniesieniem środkowej części języka ku podniebieniu.
Cel: Usprawnianie wymowy głoski [ʒ] w parach wyrazów.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ʒ] w śródgłosie wyrazów.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ʒ] w parach wyrazów.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ʒ] w zdaniach prostych.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ʒ] w zdaniach złożonych.
Cel: Usprawnianie wymowy głoski [ʒ] w narracji.
Polecenie 1.: Wytnij opisy. Przeczytaj je i dopasuj do odpowiednich ilustracji.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ʒ] w nagłosie sylab.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ʒ] w nagłosie i śródgłosie wyrazów.
Cel: Usprawnianie wymowy głoski [ʒ] w nagłosie wyrazów.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ʒ] w śródgłosie logotomów między samogłoskami.
Cel: Usprawnianie wymowy głoski [ʒ] w nagłosie sylab.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.