Ćwiczenie:• Słownikowe: nakrycia stołowe i sztućce.Polecenie: Znajdź i zakreśl w pionie lub poziomie wyrazy znajdujące się w tabeli pod spodem. Podpisz obrazkipod wykreślanką odpowiednimi wyrazami.
Ćwiczenie• Gramatyczne – odmiana liczebników porządkowych• Słownikowe – liczby, godziny• Komunikacyjne – pytania o czas, sytuacje dnia codziennegoPolecenie: Napisz słownie, która to godzina. Odpowiedz na pytania.
Ćwiczenie:• Słownikowo-komunikacyjne: określanie własnego samopoczucia.Polecenie: Spójrz na obrazki i sam lub z pomocą logopedy przeczytaj podpisy. Zastanów się, jak to można jeszcze inaczej powiedzieć? Dobierz odpowiednią chmurkę, wytnij ją i doklej do każdej postaci.
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– słowotwórstwo – tworzenie nazw wykonawców czynności;– odmiana rzeczownika – mianownik i narzędnik l. poj. r. męskiego w odpowiedzi na pytania „Kto to jest?” oraz „Kim on jest?”.
Ćwiczenie:• Słuchowe: różnicowanie słuchowe samogłosek [e] i [y].• Gramatyczne:– odmiana przymiotnika: mianownik l. poj. rodzaju męskiego i nijakiego;– związek zgody pomiędzy rzeczownikiem a przymiotnikiem.Polecenie: Przyjrzyj się obrazkom, posłuchaj i odpowiedz, o czym (lub o kim) mówię.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana czasownika – 3. os. l. poj. czasu przeszłego (aspekt niedokonany).Polecenie: Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasownika w czasie przeszłym.
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana czasownika „pójść” w czasie przeszłym (aspekt dokonany);– przyimek „do” + dopełniacz.Polecenie: Znajdź wyjścia z labiryntów i odpowiedz, dokąd poszły wczoraj dzieci. Uzupełnij zdania pod obrazkiem oraz chmurki. Użyj odpowiedniej formy czasownika „pójść” w czasie przeszłym.
Ćwiczenie• Słuchowo-artykulacyjne: różnicowanie słuchowe i wymowa głosek [i] – [y] oraz [l] – [u̯ ].• Gramatyczne: odmiana czasownika, czas przeszły, różnicowanie rodzaju męsko i niemęskoosobowego w 3 os. l. mn.Polecenie: Posłuchaj fragmentu zdania. O kim mowa? O chłopcach, czy o dziewczynkach? Dorysuj postaciom odpowiednie fryzury i stroje. Wpisz „chłopcy” lub „dziewczynki” w brakujące miejsca w zdaniach.
Ćwiczenie• Komunikacyjne: rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy w sytuacjach komunikacyjnych w sklepie, restauracji, kinie, kiosku.Polecenie: Posłuchaj krótkich dialogów i zastanów się, w którym z miejsc możesz usłyszeć taką rozmowę. Dopasuj usłyszane rozmowy do odpowiednich obrazków. Następnie spróbuj odegrać podobne scenki z logopedą, tym razem kup lub zamów coś innego niż w dialogach z ćwiczenia.
Ćwiczenie:• Słuchowe: rozumienie tekstu ze słuchu.• Słownikowe: urodziny, przyjęcie.Polecenie: Posłuchaj historii Franka. Przeczytam ją dwa razy. Potem rozwiążemy razem krzyżówkę. Sprawdzimy, jak dużo udało Ci się zapamiętać. Na koniec odczytaj hasło w krzyżówce i pokoloruj tort. Opowiedz, kiedy są twoje urodziny? Co chciałbyś/chciałabyś dostać w prezencie na urodziny?
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana czasownika „brać” w czasie teraźniejszym;– odmiana rzeczownika – biernik l. poj.Polecenie: Dzieci wybrały się do sklepu. Znajdź wyjścia z labiryntów i odpowiedz, co każde z nich bierze z półki.Uzupełnij zdania pod obrazkiem oraz chmurki. Użyj odpowiedniej formy wyrazu „brać” w czasie przeszłym.
Ćwiczenie:• Słownikowe: podstawowe czasowniki• Gramatyczne: odmiana czasownika – 3 os. l. poj. czasu teraźniejszego trybu oznajmującegoPolecenie: Wypełnij krzyżówkę, odpowiadając na pytanie: „Co robi?”.
Ćwiczenie:• Słownikowe: ubrania, czasowniki i zwroty odnoszące się do ubioru (nosić, mieć na sobie, wkładać, ubierać się w).• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – biernik l. poj. i mn.Polecenie: Rozszyfruj kod i odnajdź na mapie wyrazy, których brakuje w zdaniach. Uzupełnij zdania wyrazami w odpowiedniej formie (biernik).
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana przymiotnika – mianownik l. poj. rodzaju męskiego, żeńskiego, nijakiego;– związek zgody pomiędzy rzeczownikiem a przymiotnikiem.Polecenie: Uzupełnij brakujące końcówki wyrazów.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – biernik i celownik rzeczowników w l. poj.Polecenie: Pobawimy się w kodowanie, rozszyfruj kod i ułóż poprawne zdania.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.