Ćwiczenie:• Słuchowe: rozumienie tekstu ze słuchu.• Słownikowe: słownictwo związane z chorobą, wizytą u lekarza.Polecenie: Posłuchaj historii Julii. Przeczytam ją dwa razy. Potem rozwiążemy razem quiz. Tylko jedna odpowiedź będzie prawidłowa. Na koniec możesz pokolorować obrazek.
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana czasownika „brać” w czasie teraźniejszym;– odmiana rzeczownika – biernik l. poj.Polecenie: Dzieci wybrały się do sklepu. Znajdź wyjścia z labiryntów i odpowiedz, co każde z nich bierze z półki.Uzupełnij zdania pod obrazkiem oraz chmurki. Użyj odpowiedniej formy wyrazu „brać” w czasie przeszłym.
Ćwiczenie:• Słownikowe: ubrania, czasowniki i zwroty odnoszące się do ubioru (nosić, mieć na sobie, wkładać, ubierać się w).• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – biernik l. poj. i mn.Polecenie: Rozszyfruj kod i odnajdź na mapie wyrazy, których brakuje w zdaniach. Uzupełnij zdania wyrazami w odpowiedniej formie (biernik).
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana przymiotnika – mianownik l. poj. rodzaju męskiego, żeńskiego, nijakiego;– związek zgody pomiędzy rzeczownikiem a przymiotnikiem.Polecenie: Uzupełnij brakujące końcówki wyrazów.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – biernik i celownik rzeczowników w l. poj.Polecenie: Pobawimy się w kodowanie, rozszyfruj kod i ułóż poprawne zdania.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – dopełniacz l. poj. rodzaju męskiego – różnicowanie na rzeczowniki żywotne i nieżywotne.Polecenie: Pobawimy się w pokaz magii. Czarodziej ma dwa magiczne kapelusze, w których wszystko znika.Do jednego kapelusza schowa tylko przedmioty (np. ubrania, pojazdy), a do drugiego tylko istoty żywe (np. osoby, zwierzęta). Połącz wyrazy znajdujące się na dole strony z odpowiednim kapeluszem. Powiedz: „Czary-mary! Jest kot i nie ma kota!”.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: konstrukcje „lubię” + rzeczownik w bierniku l. poj. i mn., „nie lubię” + dopełniacz l. poj. i mn.Polecenie: Jacek i Ola to bliźnięta. Choć urodzili się tego samego dnia, są zupełnie inni. Jacek nie lubi tego, co lubi Ola, a Ola nie lubi tego, co lubi Jacek. Popatrz na rysunki i połącz obrazki w kółkach z Olą, a obrazki w trójkątach z Jackiem. Uzupełnij tabelkę według wzoru. Powiedz, co ty lubisz, a czego nie lubisz.
Ćwiczenie:• Gramatyczno-słownikowe: czasowniki zwrotne.Polecenie: Wstaw odpowiedni czasownik z tabelki do zdań pod obrazkami. W chmurkę wpisz, co mówi dziewczynka (użyj 1. os. l. poj. cz. teraźniejszy).
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – mianownik l. mn. rodzaj niemęskoosobowy (końcówka -y oraz –(k) i, -(g)i).• Słuchowo-artykulacyjne: słuchowe różnicowanie oraz wymowa głosek [y] : [i].• Percepcji słuchowej: analiza sylabowa.Polecenie: Wpisz brakującą literę -i lub -y. Podziel wyrazy na sylaby. Powiedz, ile sylab słychać w każdym wyrazie.
Ćwiczenie:• Gramatyczno-słownikowe: pluralia tantum.Polecenie: Wytnij obrazki znajdujące się na dole strony. Pomóż ufoludkowi, który pierwszy raz jest na Ziemi, i odpowiedz pełnym zdaniemna pytanie: „Co to jest?”. Wklej każdy obrazek w odpowiedni schematzdania: „To jest….” lub „To są…..”
Ćwiczenie:• Słuchowe: rozumienie tekstu ze słuchu.Polecenie: Posłuchaj historii Ani i Wojtka. Przeczytam ją dwa razy. Potem pobawimy się w zabawę: prawda/fałsz – zadam pytania, a Ty odpowiesz mi, czy to prawda czy nieprawda. Możesz zaznaczyć odpowiednią buźkę przy każdym pytaniu. Na koniec pokoloruj obrazek.
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– związek zgody między przymiotnikiem a rzeczownikiem;– odmiana przymiotnika, zaimka przymiotnego dzierżawczego oraz pytajnego.Polecenie: Wytnij poniższe obrazki. Wylosuj obrazek i zadaj pytanie według poniższego wzoru. Następnie zamień się rolami z logopedą.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: przyimki „do”, „dla”, „na”.Polecenie: Popatrz na obrazki i powiedz, która forma jest poprawna (przykład: Popatrz, na obrazku jest pasta. Czy to jest „pasta do zębów” czy „dla zębów”?). Zaznacz prawidłowy przyimek kółeczkiem.
Ćwiczenie:• Słownikowe: środki transportu lądowego.• Gramatyczne:– odmiana i użycie czasowników „jeździć” i „jechać”;– odmiana rzeczownika – narzędnik l. poj.Polecenie: Odczytaj zdania, wybierz właściwy czasownik („jeździć” lub „jechać”), wstaw wyrazy w odpowiedniej formie zamiast obrazków.
Ćwiczenie:• Gramatyczne: zaimki osobowe w bierniku 3 os. l. poj.Polecenie: Pobawimy się w wywiad. Będę Ci zadawać różne pytania. Odpowiadaj na nie całym zdaniem. Na pytania odpowiadamy twierdząco (czyli na tak). Potem możemy zamienić się rolami.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.