Krople dżdżu na źdźbłach trawy – dz, dzi/dź, dż

Dorota Dudzińska

Autor: Dorota Dudzińska

Dodano: 10 lipca 2023
LITERKI

W terapii wymowy tzw. trzech szeregów logopedycznych zazwyczaj najwięcej czasu poświęcamy pracy nad doskonaleniem artykulacji głosek szczelinowych oraz zwarto-szczelinowych [c ć č]. Zwarto-szczelinowe [ʒ ʒ́ ǯ], ze względu na niższą frekwencję w języku, rzadziej są opracowywane i proponowane do wykorzystania w materiałach dydaktycznych. Nie łatwo znaleźć taki zestaw wyrazów, który można zobrazować na karcie pracy.

Krople dżdżu na źdźbłach trawy – dz, dzi/dź, dż

Zapraszamy do wykorzystania przygotowanych w Kreatorze kart pracy materiałów do terapii głosek [ʒ ʒ́ ǯ]. Terapia wymienionych głosek jest tematem przewodnim następujących kart:

  • Wyprawa chłopców do sadzawki
  • Zadanie z dżinem – głoska dż
  • Chodzą słuchy – głoska dz
  • Czary dżina – głoska dż
  • Urodzony dżentelmen – głoski dz, dż, dź/dzi
  • Niedźwiedzie – głoska dzi/dź
  • Siedzą i jedzą – głoski dz oraz dzi w czasownikach
  • Cztery pory roku – głoski dz, dzi/dź, dż.
Autor: Dorota Dudzińska
Dorota Dudzińska

Autor: Dorota Dudzińska

Neurologopeda, terapeuta ręki, oligofrenopedagog, hipoterapeuta. Pracuje przede wszystkim z dziećmi (w wieku żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym). Chętnie łączy formy terapii (np. hipoterapia i logopedia, terapia ręki i logopedia), ceni holistyczne podejście do terapii podopiecznego. Pasjonatka w zawodzie z dużym doświadczeniem w pracy z dziećmi z dyslalią, opóźnionym rozwojem mowy, oligofazją i z całościowym zaburzeniem rozwoju. Redaktor merytoryczna recenzowanego czasopisma Strefa Logopedy.

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)
Sprawdź »