• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Karty pracy i ćwiczenia W tym dziale znajdziesz gotowe do wydrukowania i zastosowania w trakcie prowadzenia terapii logopedycznej karty pracy, arkusze i formularze. Stworzone przez doświadczonych terapeutów-praktyków atrakcyjne graficznie materiały ułatwią przygotowanie się do spotkania z pacjentem i urozmaicą przebieg zajęć. Zestawy kart pracy sporządzone są w sposób kompleksowy, poprawy merytorycznie, z największą starannością.

  • Karty pracy i ćwiczenia

37. Przyjęcie u wróżki

Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących w zdaniach złożonych, utrwalanie wymowy głosek szumiących w mowie – narracja fabularna.1. Wytnij zdania wraz z symbolami. Tnij tylko po przerywanych liniach.2. Przeczytaj lub powtórz zdania.3. Zdecyduj, w jakiej kolejności należy ułożyć zdania tak, aby stworzyły historię.4. Sprawdź poprawność ułożenia zdań. Ułóż zdania w tabeli poniżej. Kolejność symboli odpowiada kolejności zdań w opowiadaniu.5. Opowiedz historię o wróżce Bożence własnymi słowami. Czy pamiętasz przepis na pyszny zaczarowany poncz?

  • Data: 29.06.2020

38. Nasze wiersze pierwsze

Cel: Utrwalanie wymowy głosek szeregu szumiącego – ćwiczenia dykcji, różnicowanie wymowy głosek trzech szeregów.1. Przeczytaj lub powtórz (po dwa wersy) wierszyki.2. Dopasuj obrazek odpowiednio do treści wiersza.

  • Data: 29.06.2020

39. Dwa wiersze ze związkiem i bez związku

Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących – ćwiczenia dykcji, różnicowanie wymowy głosek trzech szeregów.1. Przeczytaj lub powtarzaj (po dwa wersy) wiersze o żabach i sznurowadłach.2. Wyjaśnij własnymi słowami, jak rozumiesz sformułowania (związki frazeologiczne) „zalewać się żółcią” i „szukać dziury w całym”.3. Wykonaj w ramce ilustrację do wybranego wiersza.

  • Data: 29.06.2020

4. Puszczamy wodze fantazji

Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących w wyrazach ze zbitką spółgłoskową [šč].1. Wytnij fragmenty obrazka – przedmioty z „szcz” w nazwie.2. Przyjrzyj się obrazkowi. Posłuchaj tekstu, który przeczyta logopeda. Wklej w odpowiednie miejsca przedmioty.

  • Data: 29.06.2020

40. Dialog spontaniczny – propozycje tematów do rozmów

Cel: Utrwalanie i kontrola wymowy głosek szeregu szumiącego w mowie – dialog spontaniczny.

  • Data: 29.06.2020

5. Niedokończone ilustracje

Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących w zbitkach [žǯ].1. Przeczytaj lub powtórz opisy obrazków.2. Dokończ rysowanie obrazków.

  • Data: 29.06.2020

6. Kropla dżdżu

Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ǯ] w zbitce [ǯǯ].1. Której kropli dżdżu uda się spłynąć po rynnie do kałuży, z której czerpie wodę spragniony dżdżownik? Zaznacz trasę.2. Powtórz wyrazy zapisane w kałuży.

  • Data: 29.06.2020

7. Stopień wyższy i najwyższy

Cel: Utrwalanie wymowy zbitek „ższ” [šš].Uzupełnij luki. Wpisz brakujące słowa i je wypowiedz.

  • Data: 29.06.2020

8. Dokończ i oznacz

Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [ž] w wyrażeniach dwuwyrazowych.1. Dokończ rysowanie przedmiotów zgodnie z kierunkiem strzałek.2. Odczytaj lub powtórz wyrażenia. Narysuj pod obrazkiem symbol, który znajduje się przy pasującym wyrażeniu.

  • Data: 29.06.2020

9. Szumiące i rzężące memory

Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [ž] w wyrażeniach dwuwyrazowych.Wytnij elementy. Zagraj w szumiące i rzężące memory. Po każdym odkryciu kartonika przeczytaj lub powtórz nazwę rzeczy na obrazku.

  • Data: 29.06.2020
  • « pierwsza
  • «
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • »
  • ostatnia »
721722723682724683684685686687

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMATYCZNEGO

ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMATYCZNEGO
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.