Karta pracy 27
Ćwiczenie:• Słownikowo-komunikacyjne: określanie własnego samopoczucia.Polecenie: Spójrz na obrazki i sam lub z pomocą logopedy przeczytaj podpisy. Zastanów się, jak to można jeszcze inaczej powiedzieć? Dobierz odpowiednią chmurkę, wytnij ją i doklej do każdej postaci.
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 29
Ćwiczenie:• Słuchowe: różnicowanie słuchowe samogłosek [e] i [y].• Gramatyczne:– odmiana przymiotnika: mianownik l. poj. rodzaju męskiego i nijakiego;– związek zgody pomiędzy rzeczownikiem a przymiotnikiem.Polecenie: Przyjrzyj się obrazkom, posłuchaj i odpowiedz, o czym (lub o kim) mówię.
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 31
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana czasownika „pójść” w czasie przeszłym (aspekt dokonany);– przyimek „do” + dopełniacz.Polecenie: Znajdź wyjścia z labiryntów i odpowiedz, dokąd poszły wczoraj dzieci. Uzupełnij zdania pod obrazkiem oraz chmurki. Użyj odpowiedniej formy czasownika „pójść” w czasie przeszłym.
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 32
Ćwiczenie:• Słuchowe: rozumienie tekstu ze słuchu.• Słownikowe: urodziny, przyjęcie.Polecenie: Posłuchaj historii Franka. Przeczytam ją dwa razy. Potem rozwiążemy razem krzyżówkę. Sprawdzimy, jak dużo udało Ci się zapamiętać. Na koniec odczytaj hasło w krzyżówce i pokoloruj tort. Opowiedz, kiedy są twoje urodziny? Co chciałbyś/chciałabyś dostać w prezencie na urodziny?
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 33
Ćwiczenie• Komunikacyjne: rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy w sytuacjach komunikacyjnych w sklepie, restauracji, kinie, kiosku.Polecenie: Posłuchaj krótkich dialogów i zastanów się, w którym z miejsc możesz usłyszeć taką rozmowę. Dopasuj usłyszane rozmowy do odpowiednich obrazków. Następnie spróbuj odegrać podobne scenki z logopedą, tym razem kup lub zamów coś innego niż w dialogach z ćwiczenia.
- Data: 29.09.2020
Karta pracy 34
Ćwiczenie• Słuchowo-artykulacyjne: różnicowanie słuchowe i wymowa głosek [i] – [y] oraz [l] – [u̯ ].• Gramatyczne: odmiana czasownika, czas przeszły, różnicowanie rodzaju męsko i niemęskoosobowego w 3 os. l. mn.Polecenie: Posłuchaj fragmentu zdania. O kim mowa? O chłopcach, czy o dziewczynkach? Dorysuj postaciom odpowiednie fryzury i stroje. Wpisz „chłopcy” lub „dziewczynki” w brakujące miejsca w zdaniach.
- Data: 29.09.2020