Podsumowanie pracy logopedy w I półroczu roku szkolnego w placówce oświatowej – przykładowy arkusz sprawozdania z zajęć logopedycznych

Koniec pierwszego półrocza roku szkolnego w przedszkolu lub szkole podstawowej to czas podsumowań. Także logopedzi przygotowują wtedy dokument, w którym opisują po krótce przebieg swojej dotychczasowej pracy. Podsumowanie pracy logopedy w I połowie roku szkolnego powinno zawierać podstawowe informacje na temat podejmowanych działań, sposobu organizacji pracy z uczniami oraz jej efektów.
Z artykułu dowiesz się:
- Jak może wyglądać dokument „Podsumowanie pracy logopedy w I półroczu roku szkolnego”?
- Jakie informacje warto zawrzeć w podsumowaniu półrocznym?
Podsumowanie pracy logopedy w I półroczu roku szkolnego w placówce oświatowej – przykładowy arkusz sprawozdania z zajęć logopedycznych
Podsumowanie pracy logopedy w I półroczu roku szkolnego
W dokumencie podsumowującym pracę logopedy w I połowie roku szkolnego warto zawrzeć informacje o:
- przebiegu badań przesiewowych, np. jakich grup lub klas dotyczyły, w jakim okresie zostały wykonane, ilu uczniów zakwalifikowano do terapii logopedycznej,
- formie kontaktu z rodzicami, np. opisy wyników badań przesiewowych, zgody na udział dziecka w terapii logopedycznej, ustalenie terminu spotkań terapeutycznych,
- formie prowadzonych zajęć z logopedii (indywidualne/w parach/grupowe/on-line),
- czasie trwania spotkań z uczniami,
- częstotliwości spotkań z uczniami (np. raz w tygodniu),
- diagnozach – rodzajach zaburzeń stwierdzonych u uczniów, np. opóźniony rozwój mowy, seplenienie międzyzębowe, niepłynność mowy,
- ogólnych postępach terapii, np. zaangażowanie uczniów w ćwiczenia, przygotowanie do zajęć, obecność, jakość współpracy z rodzicami i wychowawcą, liczba uczniów kończących terapię logopedyczną z końcem semestru,
- wnioski do dalszej pracy.
W podsumowaniu może także znaleźć się opis innych niż jedynie diagnostyczne i terapeutyczne działań podejmowanych przez logopedę. Zaliczyć można do nich m.in.:
- prowadzenie zajęć logorytmicznych (np. dla oddziału przedszkolnego),
- organizacja konkursu logopedycznego,
- przeprowadzenie prelekcji dla rodziców lub grona pedagogicznego,
- doposażenie gabinetu logopedycznego,
- prowadzenie obserwacji jakość komunikacji dzieci i sprawności ich narządu żucia (np. w stołówce).