Aktualny

DZIECKO DWUJĘZYCZNE W GABINECIE LOGOPEDY

Urszula  Ciszewska-Psujek

Autor: Urszula Ciszewska-Psujek

Dodano: 26 września 2024

Obserwowane na świecie zmiany społeczno-polityczno-kulturowe sprawiły, że w Polsce częściej niż jeszcze kilkanaście lat temu osiedlają się rodziny migrantów z różnych krajów (głównie z krajów sąsiedzkich, takich jak Ukraina czy Białoruś, ale także z dalekich Chin czy Wietnamu), jak również powracające z zagranicy polskie rodziny reemigrantów. W przedszkolach i szkołach pojawiają się uczniowie, dla których język polski jest językiem obcym, drugim, odziedziczonym. Często polszczyzna jest przyswajana równocześnie z innym językiem w rodzinach mieszanych. Rolą logopedy jest zarówno wspieranie dwujęzycznego rozwoju dzieci rozwijających się normatywnie, jak i pomoc dzieciom wychowującym się w środowisku dwujęzycznym, których rozwój językowo-komunikacyjny jest nieharmonijny, nieprawidłowy, zaburzony.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Urszula  Ciszewska-Psujek

Autor: Urszula Ciszewska-Psujek

doktor nauk humanistycznych w specjalności językoznawstwo, absolwentka filologii polskiej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i logopedii z audiologią na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej, glottodydaktyk i logopeda, pracuje w Szkole Języka i Kultury Polskiej KUL, w której zajmuje się nauczaniem języka polskiego jako obcego, drugiego, odziedziczonego oraz szkoleniem nauczycieli języka polskiego jako obcego; jako logopeda prowadzi badania wśród osób, które utraciły kompetencje językowe na skutek uszkodzeń lub chorób OUN; jest autorką kilkunastu publikacji dotyczących zaburzeń mowy, utraty kompetencji językowej i komunikacyjnej, programowania języka i problemów związanych z jego przyswajaniem lub uczeniem się.

PACJENT Z ASD W GABINECIE LOGOPEDYCZNYM

PACJENT Z ASD W GABINECIE LOGOPEDYCZNYM
Sprawdź »