Aktualny

DIAGNOZA I TERAPIA ZABURZEŃ GŁOSU U DZIECI.

Kamil Jaros

Autor: Kamil Jaros

Dodano: 24 sierpnia 2024

Prawidłowa emisja głosu jest elementem niezbędnym do zaspokojenia jednej z fundamentalnych potrzeb człowieka – komunikacji1. Rozwój głosu jest ściśle związany z rozwojem umiejętności komunikacyjnych. W trakcie procesu komunikacji ludzie wspierają, inicjują i modyfikują relacje interpersonalne, określają swoje role i pozycje w społeczeństwie, a także definiują własne zainteresowania i kierunki rozwoju2. Poprawna emisja głosu warunkuje sprawność realizacyjną procesu komunikacji werbalnej (w rozumieniu mowy głośnej). Istnieją czynniki, które mogą zakłócać przebieg komunikacji, np. zaburzenia głosu. Podaje się, że częstość występowania dysfonii w populacji pediatrycznej mieści się w szacunkowym zakresie 6–24%3. Zaburzenia głosu wymagają dokładnej i interdyscyplinarnej diagnozy, dzięki której można wybrać skuteczne metody terapii.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Kamil Jaros

Autor: Kamil Jaros

doktor nauk społecznych, logopeda, nauczyciel emisji głosu. Pracuje w Zakładzie Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Współzałożyciel Gabinetu Wspierania Mowy i Głosu "u Logopedów". Twórca metody kształcenia głosu oraz obniżania tremy NOVA-Vox. Członek amerykańskiego zespołu badawczego Analysis of Voice and Hearing (AVAH) Lab. W 2023 r. był wizytującym naukowcem w Michigan State University (USA) gdzie prowadził badania dotyczące neurogennych zaburzeń głosu. Autor publikacji naukowych oraz prelegent wielu krajowych i międzynarodowych konferencji logopedycznych. Jego zainteresowania naukowe dotyczą diagnozowania i rehabilitacji dysfonii, tworzenia głosu w mowie i śpiewie oraz zjawiska tremy.

DIAGNOZA I TERAPIA ZABURZEŃ GŁOSU U DZIECI

DIAGNOZA I TERAPIA ZABURZEŃ GŁOSU U DZIECI
Sprawdź »