Cel: Utrwalenie wymowy głoski cz w śródgłosie wyrazów.Dziewczynki i chłopcy z czwartej klasy lubią zdrobnienia swoich imion. Powiedz jak będą brzmiały wtedyich imiona.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w zbitce spółgłosek „czk” w śródgłosie wyrazów.Utwórz zdrobnienia do podanych wyrazów
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w wygłosie wyrazów.Przeczytaj lub powtórz wyrazy, a potem przyjrzyj się rysunkom i połącz je z odpowiednim obrazkiem.
Głoski cz i dż są uznawane za trudne artykulacyjnie, ponieważ do ich prawidłowego wymówienia potrzebne są umiejętność pionizacji języka, sprawność ruchowa jego czubka (apexu) oraz prawidłowe zaokrąglenie warg, czyli labializacja. Tworzą parę spółgłosek w opozycji dźwięczności. Obie głoski ze względu na stopień zbliżenia narządów mowy określane są jako zwartoszelinowe. Praca nad wywołaniem i utrwaleniem poprawnej artykulacji cz i dż może być długotrwała i żmudna. Wynika to z cech artykulacyjnych tych głosek. Należą do grupy głosek dentalizowanych przednio-językowo-dziąsłowych. Nazwa ta wskazuje bezpośrednio na miejsce i narząd artykulacji.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w wyrazach.Z rozsypanki literowej ułóż wyraz, napisz obok i przeczytaj.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w parach wyrazówPrzeczytaj lub powtórz nazwy kolorów, a potem pokoloruj kwadraty zgodnie z napisem.
Cel: utrwalanie wyrazów z głoską cz w parach wyrazów.Do każdego obrazka pasują dwa wyrazy, przeczytaj lub powtórz, a potem połącz z obrazkami.
Cel: utrwalanie głoski cz w parach wyrazów.1. Przeczytaj wyrazy z kolumny, a potem z rozsypanki.2. Połącz rymujące się ze sobą wyrazy.3. Przeczytaj pary rymujących się wyrazów.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w wyrażeniach.W pewnym miasteczku na rynku były: sklepy, poczta, czytelnia, bar mleczny i pijalnia czekolady. Przeczytaj lub powtórz jakie napisy widniały na szyldach.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w parach wyrazów.Przeczytaj lub powtórz pary wyrazów, a potem połącz z odpowiednim obrazkiem.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski cz w zdaniach.1. Dzieci bawią się swoimi ulubionymi zabawkami. Przeczytaj lub powtórz imiona dzieci, a potem nazwy zabawek.2. Odgadnij czyje są zabawki.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w zdaniach.Która droga zaprowadzi Apacza do czółna?
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w zdaniach.
Cel: wysłuchiwanie głoski dż w wyrazach.Posłuchaj nazw obrazków i otocz pętlą te, przy których w nazwie usłyszysz głoskę dż.
Cel: utrwalanie wymowy głoski dż w nagłosie sylab otwartych.1. Ryby mają oryginalne imiona, na szczęście rybki w tej ławicy podpisały się na bokach. Przeczytaj lub powtórz jak się nazywają.2. Znajdź po dwie rybki nazywające się tak samo i pokoloruj je na ten sam kolor.3. Przeczytaj imiona każdej pary rybek.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.