Cel: utrwalanie głoski dż w nagłosie wyrazów.1. Czarodziej w swojej magicznej kuli zobaczył różne cuda, wymień je.
Cel: utrwalanie wymowy głoski dż w nagłosie wyrazów.Odszukaj i policz ile jest takich samych obrazków, wynik wpisz w odpowiednie okienko. Za każdym razem nazwij prawidłowo obrazek.
Cel: utrwalenie głoski cz w zdaniach.1. Wytnij obrazki wzdłuż linii przerywanych.2. Przeczytaj nazwy ptaków.3. Rozdziel pary takich samych obrazków na dwie części.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski dż w nagłosie wyrazów1. Wytnij karty wzdłuż linii przerywanych.2. Nazwij obrazki.
Cel: wysłuchiwanie głoski cz w wyrazach. Posłuchaj nazw obrazków i otocz pętlą te, w których usłyszysz głoskę cz.
Cel: wysłuchiwanie miejsca głoski cz w wyrazach. Otocz pętlą i poprowadź kolorową linią do koszyków obrazki, w nazwie których usłyszysz głoskę cz :• na początku wyrazu do pierwszego koszyka,• w środku wyrazu do drugiego koszyka,• na końcu wyrazu do trzeciego koszyka.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski cz w izolacji.1. Wskaż cztery dwuznaki cz w kolorze czerwonym, każdy przeczytaj lub powtórz.2. Wskaż i przeczytaj kolejne cztery dwuznaki cz w kolorach:a. zielonym b. pomarańczowym c. czarnym d. niebieskim3. Przeczytaj dwuznaki cz i otocz każdy kółkiem w tym samym kolorze.4. Utrwalając wymowę głoski cz kolejny raz – połącz kółka linią w takim samym kolorze.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w izolacji1. Odszukaj cz, prawidłowo przeczytaj i pokoloruj po śladzie.2. Przeczytaj jeszcze raz cz i otocz pętlą.3. Czytając kolejny raz cz, połącz ze sobą pętle kolorową linią.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski cz w sylabie czuNa placu zabaw ukryło się dwanaście sylab czu. Odszukaj, otocz pętlą przeczytaj lub powtórz.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w sylabie czu.1. Jesteś w sklepie z biżuterią, wybierz coś dla siebie, dla mamy, babci, koleżanki. Do wyboru są korale, kolczyki, klipsy, naszyjnik, bransoletka, broszka.2. Przeczytaj sylaby na wybranej biżuterii.3. Zaprojektuj według własnego pomysłu inną biżuterię i wpisz sylaby czu.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie sylab otwartych.1. Przeczytaj lub powtórz sylaby napisane na kotkach, a potem na miseczkach.2. Każdy kotek ma swoją miseczkę z taką samą sylabą. Połącz kotki ze swoimi miseczkami, a następnie przeczytaj lub powtórz utworzoną parę sylab.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie sylab otwartych.Odszukaj i przeczytaj po cztery takie same sylaby, a potem pokoloruj po śladzie:• cza na czerwono• cze na zielono• czo na niebiesko• czu na pomarańczowo• czy na fioletowo• czą na żółto• czę na brązowo
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie sylab otwartych.1. Lokomotywa ciągnie wagony pełne sylab. Przeczytaj je lub powtórz.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie sylab zamkniętychPrzeczytaj lub powtórz sylaby na płatkach, listkach i wazonie, a potem je pokoloruj
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w sylabach w sąsiedztwie głosek p, m, f, t, k oraz ćwiczenie dykcji i wyrazistości mowy jako propozycja rozgrzewki artykulacyjnej.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.