Plastyka i logopedia naprawdę się lubią

Dodano: 31 stycznia 2020
gra planszowa

Lubicie rysować, malować, wyklejać, wydzierać itd.? Ja bardzo! Chociaż to nie jest moja najmocniejsza strona, to zawsze gdy robię coś z moimi osobistymi pociechami w domu, mam niebywałą frajdę z takich zajęć. Zwykłe lepienie z plasteliny to już super zabawa, rozwijająca wyobraźnię i kreatywność, a przy okazji umiejętności manualne. Równocześnie jednak to świetna sposobność, by dzieci poćwiczyły prawidłową wymowę głosek, które być może sprawiają im problemy. Wielki potencjał tkwi w nazewnictwie kolorów i narzędzi naszych małych artystów.

Plastyka i logopedia naprawdę się lubią

 

Gdy problemem są głoski„k” lub „g”, możemy śmiało wykorzystać następujące słownictwo: kolor granatowy, kanarkowy, niebieski, turkusowy, kredka, mazak, pisak, gumka, cienkopis, kartka.

Znakomitą zaś zabawą może być robienie na czystej mokrej nieco kartce papieru kolorowych kleksów. Za każdym razem, gdy kropla soczystego koloru spada na kartkę możemy wprowadzać wyraz do powtarzania – „kap”. Nasze kleksy możemy „kapać” na czarno-białe szablony kolorowanek, np. rakietę kosmiczną, średniowieczne zamczysko z zakutym w zbroję rycerzem lub kołyszący się na falach oceanu okręt i wieloryba. Na pewno inspiracji znajdziecie mnóstwo!

W przypadku seplenienia warto zwrócić uwagę na wyrazy takie jak: pędzel, pisak, mazak, cienkopis, plastelina, niebieski, żółty, zielony, pomarańczowy, czerwony, brązowy, różowy, beżowy, szary, czarny, seledynowy, szmaragdowy, cielisty.

Gdy zaś smykowi kłopotów nastręcza ładne wybrzmienie „r” poprośmy, by w trakcie zabawy powtarzał: kartka, kolor różowy, pomarańczowy, czerwony, brązowy, szary, granatowy, czarny, szmaragdowy.

Pograjcie ze swoimi pociechami w zabawę „Dorysuj”, gdzie należy nazwać i dorysować obrazkom brakujące elementy, a następnie pokolorować całość (królewna z koroną, rycerz w zbroi, żyrafa z różkami, królik z marchewką, biedronka w kropki, pirat na okręcie….) Barwny korowód przeróżnych postaci, które możemy wymyślać do woli!

Różnego rodzaju ćwiczenia dla maluchów, kolorowanki, oryginalne wierszyki z uzupełnieniami rysunkowymi, rebusy, papierowe zabawki do składania i najprostsze w świecie pomysły manualno – plastyczne na pewno zaskoczą, zainteresują i zaintrygują uczestników naszych zajęć logopedycznych. Pomysły przeniesione na papier pozwolą nam pobawić się i jednocześnie rozruszać buzię i język.

W moim gabinecie co jakiś czas pojawiają się nowe prace plastyczne dzieci. Wypracowane na zajęciach lub w domu. Mogę pochwalić się także tymi zrobionymi „specjalnie dla pani Basi”.

Słowa kluczowe:
zajęcia logopedyczne

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)
Sprawdź »