SAMOGŁOSKI CZY SPÓŁGŁOSKI? O GŁOSKACH [i] ORAZ [u] ROZWAŻANIA

Katarzyna Kornaś

Autor: Katarzyna Kornaś

Dodano: 29 grudnia 2022

Niniejsza publikacja zawiera część teoretyczną dotyczącą głosek [i], [u] oraz część praktyczną, zawierającą materiały do pracy nad prawidłową artykulacją tych głosek. W części teoretycznej przedstawiono podział klasyfikacji głosek w języku polskim. Opisano cechy, charakterystykę, sposób artykulacji [i] oraz [u], a także ukazano, jakie błędy artykulacyjne mogą dotyczyć tych głosek. Przedstawiono sposób wywołania prawidłowej artykulacji [i], [u] oraz opisano możliwe przyczyny nienormatywnej realizacji tych fonemów. Druga część publikacji to karty pracy, które będą pomocne przy wywoływaniu i utrwalaniu prawidłowej artykulacji głosek [i] oraz [u] w izolacji, w sylabach, w wyrazach, w połączeniach wyrazowych, w zdaniach i w dłuższych wypowiedziach.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Kornaś

Autor: Katarzyna Kornaś

neurologopeda, doradca zawodowy. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz Uczelni Łazarskiego. Współpracuje z placówkami edukacyjnymi. Prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z różnymi zaburzeniami mowy. Twórczyni pomocy logopedycznych. W obszarze doradztwa zawodowego realizuje działania związane ze wspieraniem uczniów w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych.
Słowa kluczowe:
samogłoskispółgłoski

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)
Sprawdź »