Co zrobić, gdy dziecko zniekształca brzmienie głoski ,,sz”? Co zrobić, gdy 5-letnie dziecko nie mówi głoski „sz”? Poznaj możliwe przyczyny, diagnozy, patomechanizmy. Dowiedz się, jak powstaje ,,sz”. Poznaj sposoby wywołania tej głoski. Wykorzystaj w swojej praktyce przykładowe ćwiczenia wynikające wprost z rodzaju trudności będących podłożem nieprawidłowej wymowy.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie wyrazów.Polecenie: Przeczytaj wyrazy i połącz je z odpowiednim rysunkiem.
Polecenie 1 (ćw. słownikowe): Dzieci na obrazku nie czują się dzisiaj dobrze i każde z nich boli jakaś część ciała. Przyjrzyj się obrazkom i dokończ zdania, wstawiając nazwę części ciała.
Polecenie (ćw. słuchowe): Wytnij obrazki przedstawiające części ciała. Wspólnie nazwiemy narysowane na nich części ciała. Teraz posłuchaj, jaki wyraz wypowiem i powtórz go, albo wskaż odpowiedni obrazek.
Polecenie: Teraz wspólnie będziemy nazywać różne części ciała. Pokazuj je razem ze mną i nazywaj. Np. To jest głowa. To jest oko. To jest ucho. (Takie postepowanie jest elementem wychowania słuchowego). Następnie części ciała możemy wskazywać na lalce, misiu. A teraz posłuchaj, którą część ciała wymienię, powtórz usłyszany wyraz i pokaż odpowiednią część ciała.
W jaki sposób prowadzić logopedyczne badania przesiewowe?Dowiedz się, jak sprawnie zorganizować logopedyczne badania przesiewowe w placówce oświatowej, uwzględniając badania uczniów, przekazywanie informacji nauczycielom i nawiązywaniekontaktów z rodzicami. Porównaj dostępne w Polsce narzędzia umożliwiające prowadzenie tychbadań. Zapoznaj się ze standardami postępowania podczas prowadzenia wstępnej oceny mowydziecka przez logopedów oraz inne osoby mogące przeprowadzić takie badanie (przedstawicieleśrodowisk edukacyjnych, personel medyczny).
„Status prawny logopedy w przedszkolach, szkołach i placówkach” – to webinarium mające na ukazanie praw i obowiązków nauczycieli logopedów zatrudnianych w szkołach i placówkach po zmianach przepisów związanych z reformą oświatową.
Cel: utrwalanie wymowy głoski dż między samogłoskami.
Cel: utrwalanie wymowy głoski dż w zdaniach.
Cel: utrwalanie wymowy głoski dż w izolacji.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.