Polecenie: Postępuj zgodnie z podanymi poniżej instrukcjami.
Polecenie: Nazwij przedstawione poniżej obrazki wypowiadając ich nazwę na głos. Ułóż wyraz z pierwszych liter podanych obrazków i wpisz go poniżej w wyznaczonym miejscu.
Polecenie: Nazwij obrazki. Pod obrazkami znajdują się okienka. Każde okienko odpowiada jednej sylabie. Podziel nazwę obrazka na sylaby, mówiąc je na głos i wyklaskując sylaby. Podpisz obrazki. Policz sylaby.
Polecenie: Ułóż wyraz z rozsypanki sylabowej i otocz pętlą właściwy obrazek.
Polecenie: W dymkach ukryta jest zaszyfrowana wiadomość. Pokoloruj co drugi dymek i odczytaj zdanie.
Polecenie: Określ, gdzie znajduje się piłka na poszczególnych obrazkach
Polecenie: Rozwiąż krzyżówkę.
Polecenie: Znajdź i zaznacz pętelką wszystkie motyle zwrócone w tę samą stronę, jak na podanym wzorze. Dokończ, zdanie wpisując liczbę motyli jak we wzorze.
Polecenie: Rozwiąż rebusy.
Polecenie: Wskaż, która litera nie pasuje.
Polecenie: Odpowiedz, czym się różnią podane litery.
Polecenie: Dokończ układać sekwencje.
Najlepszym, co można zrobić dla przeciwdziałania piętrzącym się w szkole trudnościom dyslektycznym, jest umuzykalnianie dzieci w wieku przedszkolnym. Poprzez słuchanie muzyki dziecko nabiera umiejętności, które pomogą mu w zapamiętywaniu, odtwarzaniu z pamięci, a nawet formułowaniu myśli. Doskonali ono analizę i syntezę, która pełni ogromną rolę w procesie nabywania umiejętności wypowiadania się, skupieniu się nad tym, o czym chcę się powiedzieć i ubrania myśli w zdania.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.