Materiał wyrazowy: strażak, kość, skrzynia, odkurzacz, liście, znicz, zapalniczka, chrząszcz, dziesięć, książki,
pszczoła, słoneczko, księżniczka, ciężarówka, serce, krzyżyk, krzesło, różdżka, dzięcioł, strzykawka,
sędzia, spinacz, trzcina, Szwecja, nosorożec, chusteczki, dżinsy, szczur, porzeczki, zjeżdżalnia, jaszczurka, trzydzieści,
sześć, świeczka, rzęsy, prysznic, ciasteczka, smycz, szczoteczka, żołędzie, dżdżownica, łóżeczko, smoczek,
paznokieć, nożyczki, jednorożec, zeszyt, pięćdziesiąt, suszarka, wskazówki, wstążka, rozgwiazda, ośmiornica
Rekwizyty: pionki, kostka
16. Szczęśliwa ośmiornica – głoski trzech szeregów logopedycznych
Czy uda ci się znaleźć drogę do mety pośród licznych macek wielkiej ośmiornicy?
16. Szczęśliwa ośmiornica – głoski trzech szeregów logopedycznych
Instrukcja: W grze bierze udział dwóch lub więcej graczy. Gracze startują z pola „start” i podążają do „mety”,
poruszając się zgodnie z liczbą wyrzuconych na kostce oczek. Mogą wybierać trasę, którą będą szli do mety.
Na planszy znajdują się dwa rodzaje pól specjalnych:
Krzyżyk – cofnij się o trzy pola
Kostka – gdy zatrzymasz się na tym polu, rzuć ponownie kostką. Następnie przenieś swój
pionek na to pole na planszy, na którym jest narysowany wynik twojego rzutu. Np. zatrzymujesz
się na polu , rzucasz kostką, uzyskujesz wynik dwa, więc przenosisz swój pionek
na pole .