Krzyżówka
Masz przed sobą kilka obrazków przedstawiających Lucka i jego znajomych. Czy wiesz, co może czuć każde z dzieci? Spróbuj jednym słowem opisać te stany. Pomocne mogą być także opisy rysunków – wystarczy dokończyć zdanie i odpowiednie słowo wpisać w kratki krzyżówki. Gdy skończysz, przeczytaj rozwiązanie. Czy wiesz, co oznacza to słowo?
- Data: 29.05.2019
Liczebniki
Lucek wraz z całą rodziną wybrał się do parku na lody. Są tam również inne osoby. Sprawdź, kto jeszcze stoi w kolejce – ustaw w niej pozostałe osoby zgodnie z poleceniem logopedy. Policz je! Który w kolejce stoi dziadek? A Lucek? Czy jest na samym początku? Kto z nich jako pierwszy dostanie lody?
- Data: 29.05.2019
Percepcja wzrokowa – Lucek w lesie
Lucek wybrał się na spacer do parku. Podziwiał wysokie drzewa, krzaki i zwierzęta, które pojawiły się na jego drodze. Czy Ty także dostrzegasz je wszystkie? Spójrz na obrazek i znajdź na nim poszczególne elementy. Gdzie schowała się myszka? A gdzie rośnie tulipan? A pozostałe elementy – czy dasz radę je odnaleźć? Wskaż je i opowiedz o tym, gdzie się znajdują
- Data: 29.05.2019
Przyczyna i skutek
Czy wiesz, że kiedyś podczas gry w piłkę Lucek trochę nabroił? Co takiego się wydarzyło? Wskaż obrazek pokazujący to, co się stało, gdy chłopiec zbyt mocno kopnął piłkę. Masz przed sobą obrazki w dwóch rzędach. Znajdź i połącz ze sobą w pary te, które pokazują przyczynę i skutek różnych wydarzeń.
- Data: 29.05.2019
Przymiotniki – przeciwieństwa
Masz przed sobą ważne zadanie! Musisz pomóc Luckowi dobrać w pary obrazki przedstawiające ludzi lub przedmioty. Jak? To bardzo łatwe! Przyjrzyj się obrazkom uważnie. Każdy z nich połączyć można tylko z jednym obrazkiem – tym, na którym widać przeciwieństwo pierwszego. Do dzieła!
- Data: 29.05.2019
Przysłówki – przeciwieństwa
Gdy Lucek wyłącza światło przed pójściem spać, w jego pokoju robi się… no właśnie: czy wiesz jak? Na pewno nie jest wtedy jasno! Znajdź wśród obrazków ten, który pokazuje pokój chłopca i drugi, który można z nim połączyć. Następnie dobierz w pary również pozostałe obrazki!
- Data: 29.05.2019
Co on zrobi?
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w śródgłosie wyrazów1. Połącz litery z górnych części obrazków z cząstką wyrazu umieszczoną pośrodku rysunku i napisz utworzone wyrazy według wzoru, a potem przeczytaj.2. Odpowiedz na pytanie: „co on zrobił?” zmieniając czasowniki z czasu przyszłego na czas przeszły
- Data: 18.04.2019