Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania samogłosek.
Cel: Doskonalenie analizy głoskowej wyrazów.
Cel: Doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, wyszukiwanie samogłosek w śródgłosie wyrazów.
Cel: Rozróżnianie samogłosek w wygłosie wyrazów.
Cel: Wyszukiwanie samogłosek [ę] i [ą] w śródgłosie.
Cel: Różnicowanie samogłosek [y] i [i] w wygłosie wyrazów.
Cel: Wyszukiwanie samogłoski [e] w śródgłosie.
Cel: Różnicowanie samogłosek [a] i [o] w nagłosie.
Nabywanie mowy jest procesem bardzo złożonym i zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest rozwój percepcji słuchowej, na którą składają się:
• „słuch fizyczny (fizjologiczny),
• słuch fonematyczny,
• pamięć słuchowa wyrazów,
• umiejętność kojarzenia wzorców słuchowych wyrazów z odpowiednimi pojęciami,
• umiejętność dostrzegania związków występujących między wyrazami w zdaniu, zależności między nimi itp.”1.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, po co właściwie mamy dwoje uszu? Może z jednym uchem byłoby łatwiej, wygodniej? Czy w ogóle istnieją organizmy, które posiadałyby tylko jedno ucho…? Jak to zwykle bywa w naturze - nic nie jest przypadkowe. Dla człowieka słyszenie obuuszne ma kluczowe znaczenie w wielu aspektach. Dlaczego?
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.