Osoby z niepełnosprawnością intelektualną funkcjonują na różnych poziomach: część posługuje się językiem całkiem sprawnie, część ma większe trudności komunikacyjne. Niektórzy wykazują wyższe umiejętności społeczne, inni gorzej adaptują się do zmian czy pełnienia ról. W każdym jednak przypadku potrzebują wsparcia terapeutycznego. Niezwykle ważne jest podejmowanie wczesnych działań diagnostycznych i terapeutycznych. Publikacja, którą przekazujemy w Państwa ręce poszerzy wiedzę z zakresu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, ale przede wszystkim wyposaży logopedów w bardzo atrakcyjne pomoce do terapii. Ćwiczenia opatrzone są fotografiami, które z pewnością przykują uwagę podopiecznych.
Cel: usprawnianie narządów artykulacyjnych, różnicowanie torów oddechowych. Rozwijanie słownictwa, współdziałanie podczas zabawy, naśladownictwo. Dążenie do wspólnego pola uwagi.
Cel: rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, wyzwalanie aktywności komunikacyjnej dziecka.
Cel: grupowanie obiektów w sensowny sposób (klasyfikowanie) i formułowanie uogólnień typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne; rozwijanie słownictwa; ćwiczenie spostrzegania i uwagi; dążenie do wspólnego pola widzenia.
Cel: utrwalanie nazw owoców i kolorów, rozwijanie słownictwa.
Cel: rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, utrwalanie liczebników w zakresie 4, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, utrwalanie głoski [p’] w sylabie.
Cel: rozwijanie słownictwa, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności słuchania.
Cel: dążenie do wspólnego pola uwagi, ćwiczenia koncentracji uwagi, pamięci i percepcji słuchowej, wyzwalanie aktywności komunikacyjnej.
Cel: umiejętność tworzenia wypowiedzi na określony temat, rozwijanie mowy i myślenia, utrwalanie nazw pojazdów, ćwiczenia słuchowe i zabawy dźwiękonaśladowcze.
Cel: utrwalanie nazw zwierząt, doskonalenie umiejętności słuchania, rozwiązywanie prostych zagadek słownych wspartych wizualizacją.
Cel: utrwalanie nazw pojazdów, określanie położenia przedmiotu w przestrzeni (wysoko).
Cel: utrwalanie nazw kolorów, zapoznanie z liczebnikami 1–7, rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, wyzwalanie aktywności twórczej dziecka poprzez działalność plastyczną.
Cel: usprawnianie narządów artykulacyjnych, wyzwalanie aktywności komunikacyjnej w zabawie, dążenie do wspólnego pola uwagi.
Cel: rozwijanie słownictwa, utrwalanie nazw zwierząt dzikich, budowanie zdań, naśladowanie odgłosów zwierząt.
Cel: utrwalanie nazw zwierząt leśnych, ćwiczenia dźwiękonaśladowcze, różnicowanie toru oddechowego, rozwijanie słownictwa czynnego i biernego.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.