Cel: Usprawnianie dysocjacji palców, kształtowanie dotyku powierzchniowego, usprawnianie koordynacji ręka – oko, doskonalenie wymowy głoski.
Cel: Usprawnianie dysocjacji palców, usprawnianie koordynacji ręka – oko, doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego.
Zapoznaj się z ciekawymi, kreatywnymi ćwiczeniami proponowanymi przez eksperta.
Cel: Usprawnianie koordynacji ręka – oko, usprawnianie ruchu obwodzenia nadgarstka, doskonaleniepercepcji wzrokowej, doskonalenie narracji.
W ostatnich latach obserwujemy wzrost liczby proponowanych sposobów wsparcia terapii i metod terapeutycznych. Wśród często wybieranych szkoleń jest kurs terapii ręki. To nowa moda czy potrzeba wynikająca z coraz szerzej obserwowanych trudności w zakresie rozwoju dzieci, ich sprawności i zdobywania nowych umiejętności?
Przyczyny obniżonej sprawności ręki mogą być różne, a to one w największym stopniu decydują o tym, jaki specjalista powinien objąć dziecko swoją opieką. Ustalenie przyczyny pozwala także określić cele terapeutyczne, np. inne dla dziecka z orzeczoną niepełnosprawnością ruchową, a inne dla pacjenta jedynie z opóźnieniem w rozwoju motoryki małej.
Cel: Doskonalenie dysocjacji palców i opozycji kciuka, usprawnianie percepcji słuchowej.
Cel: Usprawnianie koordynacji ręka – oko, doskonalenie dysocjacji palców i opozycji kciuka, kształtowanie percepcji słuchowej i rozumienia słuchanego tekstu, usprawnianie pamięci.
Cel: Usprawnianie percepcji wzrokowej, doskonalenie uwagi, usprawnianie chwytu narzędzia pisarskiego, utrwalanie wymowy głoski.
Cel: Usprawnianie koordynacji ręka – oko, doskonalenie dysocjacji palców, utrwalenie nazw prawa ręka – Lewa ręka, kształtowanie uwagi słuchowej, utrwalanie prawidłowej kinestezji artykulacyjnej wybranej głoski w sylabach lub wyrazach.
Cel: Usprawnianie koordynacji ręka – oko, poprawa czucia w obrębie dłoni, kształtowanie różnicowania prawa/lewa, usprawnianie chwytu narzędzia pisarskiego, utrwalanie prawidłowej kinestezji artykulacyjnej wybranej głoski w sylabach, wyrazach.
Cel: Poprawa czucia w obrębie dłoni, usprawnianie wspólnej pracy palców, kształtowanie chwytu opuszkowego, doskonalenie koordynacji ręka – oko oraz percepcji wzrokowej, usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
Cel: Usprawnianie percepcji wzrokowej, kształtowanie chwytu pęsetowego, doskonalenie dysocjacji palców (w przypadku użycia farby), utrwalanie wymowy głoski.
Cel: Usprawnianie percepcji wzrokowej (w tym pamięci wzrokowej), doskonalenie dysocjacji palców, utrwalanie wymowy głoski.
Cel: Usprawnianie percepcji wzrokowej (w tym pamięci wzrokowej), doskonalenie chwytu szczypcowego, utrwalanie wymowy głoski.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.