Cel: Utrwalanie wymowy głosek [ž] i [č] w wyrażeniach.1. Przeczytaj lub powtórz wyrażenia zapisane pod obrazkami.2. Wytnij fragmenty. Dopasuj i doklej je do reszty obrazka.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [ž] i [č] w wyrażeniach.Odszyfruj dwuwyrazowe hasła. Zapisz litery przypisane do kolorów kolejnych koralików. Odczytaj głośno powstałe wyrażenia.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [ǯ] w wyrażeniach, utrwalanie alfabetu.1. Dokończ rysować dżipa. Połącz punkty oznaczone literami zgodnie z ich kolejnością w alfabecie.2. Jakie określenia mogą pasować do samochodu terenowego? Zaznacz je, wstawiając X w kratkę.3. Powtórz wyrażenia.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [ǯ] w wyrażeniach dwuwyrazowych.1. Powtórz lub przeczytaj wyrażenia.2. Znajdź obrazek, który pasuje do wyrażenia. W polu obok obrazka narysuj symbol, który znajduje się przy wyrażeniu.3. Pokoloruj obrazki.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [č] w wyrażeniach dwuwyrazowych.1. Przeczytaj lub powtórz słowa zapisane w dwóch kolumnach.2. Zamaluj tym samym kolorem pola, na których napisane są słowa tworzące wyrażenie.3. Następnie znajdź pasujący do wyrażenia obrazek i również zamaluj tym samym kolorem.4. Zagnij kartkę tak, abyś widział tylko obrazki. Czy potrafisz z pamięci wypowiedzieć pasujące do każdego obrazka wyrażenie?
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [č] w wyrażeniach dwuwyrazowych.1. Posłuchaj informacji o każdym obrazku. Powtórz usłyszane wyrażenie.2. Zdecyduj, w którym słowie, pierwszym czy drugim, występuje głoska „cz”. Zamaluj odpowiedni prostokąt.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek [š] i [ž] w wyrażeniach dwuwyrazowych.Wytnij elementy. Zagraj w szumiące i rzężące memory. Po każdym odkryciu kartonika przeczytaj lub powtórz nazwę rzeczy na obrazku.
Cel: Utrwalanie wymowy zbitek „ższ” [šš].Uzupełnij luki. Wpisz brakujące słowa i je wypowiedz.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących w mowie – odpowiedzi na pytania otwarte.1. Posłuchaj opowiadań.2. Odpowiedz na pytania.1. Wycieczka rowerowa
Cel: Utrwalanie i kontrola wymowy głosek szeregu szumiącego w mowie – dialog spontaniczny.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących – ćwiczenia dykcji, różnicowanie wymowy głosek trzech szeregów.1. Przeczytaj lub powtarzaj (po dwa wersy) wiersze o żabach i sznurowadłach.2. Wyjaśnij własnymi słowami, jak rozumiesz sformułowania (związki frazeologiczne) „zalewać się żółcią” i „szukać dziury w całym”.3. Wykonaj w ramce ilustrację do wybranego wiersza.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szeregu szumiącego – ćwiczenia dykcji, różnicowanie wymowy głosek trzech szeregów.1. Przeczytaj lub powtórz (po dwa wersy) wierszyki.2. Dopasuj obrazek odpowiednio do treści wiersza.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących w zdaniach złożonych, utrwalanie wymowy głosek szumiących w mowie – narracja fabularna.1. Wytnij zdania wraz z symbolami. Tnij tylko po przerywanych liniach.2. Przeczytaj lub powtórz zdania.3. Zdecyduj, w jakiej kolejności należy ułożyć zdania tak, aby stworzyły historię.4. Sprawdź poprawność ułożenia zdań. Ułóż zdania w tabeli poniżej. Kolejność symboli odpowiada kolejności zdań w opowiadaniu.5. Opowiedz historię o wróżce Bożence własnymi słowami. Czy pamiętasz przepis na pyszny zaczarowany poncz?
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szeregu szumiącego w mowie – narracja fabularna.1. Przeczytaj lub posłuchaj o tym, co przytrafiło się Przemkowi i Marzenie.2. Opowiedz własnymi słowami tę historyjkę.3. Wymyśl i zapisz tytuł dla tego komiksu.
Cel: Utrwalanie wymowy głosek szeregu szumiącego w mowie – narracja fabularna.1. Wytnij i przeczytaj lub powtórz zdania.2. Zdecyduj, do którego obrazka pasuje zdanie.3. Opowiedz własnymi słowami historyjkę o szopie Czarku.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.