Cel: Rozpoznanie i utrwalenie zwrotów wspierających dziecko w emocjach.
Cel: Rozumienie i nazywanie emocji poprzez narrację, uświadomienie dziecku, że wszystkie emocje są potrzebne i każda z nich ma swoje miejsce, pokazanie roli dorosłego jako koregulatora i przewodnika w świecie emocji, ćwiczenie rozumienia tekstu, odpowiadania na pytania i rozwijanie słownictwa emocjonalnego.
Cel: Wsparcie dziecka w procesie rozpoznawania i akceptowania emocji złożonych – zarówno pozytywnych, jak i trudnych – poprzez rozwijanie umiejętności ich nazywania i wyrażania (werbalnie i niewerbalnie), a także kształ
Cel: Rozwijanie świadomości emocjonalnej dziecka, nauka rozpoznawania i lokalizowania emocji w ciele, wsparcie w wyrażaniu emocji w formie niewerbalnej (kolory, rysunek).
Cel: Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji oraz wyrażania ich poprzez dźwięk, mimikę i gest, ćwiczenie naśladowania wzorców głosowych i ruchowych, rozwijanie koordynacji słuchowo–ruchowej oraz budowanie świadomości emocjonalnej u dzieci w wieku 3–4 lata.
Cel: Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, rozwijanie słownictwa i umiejętności opowiadania o swoich przeżyciach.
Cel: Rozwijanie słownictwa emocjonalnego i narracji związanej z emocjami.
Cel: Doskonalenie rozumienia tekstu słuchanego, umiejętności odpowiadania na pytania, rozwijanie słownictwa emocjonalnego i narracji, budowanie umiejętności rozmowy o emocjach poprzez bajkę terapeutyczną.
Cel: Rozwijanie słownictwa emocjonalnego (w tym emocji złożonych: wstyd, zachwyt, zazdrość, wdzięczność, rozczarowanie, duma), ćwiczenie rozumienia sytuacji społecznych i ich konsekwencji, rozwijanie narracji: „co się wydarzyło – co ktoś poczuł – co mogło być dalej”, wspieranie empatii i umiejętności przyjmowania perspektywy drugiej osoby.
Cel: Rozwijanie samoświadomości emocjonalnej dziecka, wprowadzanie prostych strategii samoregulacji, budowanie zasobu komunikatów „co mogę zrobić, gdy czuję emocje”.
Cel: Ułatwienie dziecku rozpoznawania, różnicowania i nazywania własnych emocji poprzez zastosowanie prostej metafory pogody, a także rozwijanie słownictwa emocjonalnego i umiejętności werbalnego oraz niewerbalnego wyrażania stanów emocjonalnych.
Cel: Rozpoznanie poziomu rozwoju emocjonalnego dziecka (1–7 lat) na podstawie zachowań i reakcji – narzędzie obserwacyjne do łączenia rozwoju emocji z gotowością komunikacyjną.
Cel: Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji, ćwiczenie ekspresji emocji poprzez kolorowanie, naśladowanie mimiki i modulację głosu, rozwijanie świadomości emocjonalnej w zabawie oraz poszerzanie słownictwa związanego z emocjami.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.