Narzędzie do zastosowania podczas diagnozy, terapii logopedycznej i codziennych sytuacji w szkole lub przedszkolu.
Cel: Wzmacnianie rozwoju językowego i emocjonalnego dziecka poprzez stosowanie przez dorosłych prostych, wspierających komunikatów. Ćwiczenie rozumienia i naśladowania wzorców językowych, które sprzyjają budowaniu bezpiecznej komunikacji.
Cel: Rozwijanie u dziecka umiejętności samoregulacji poprzez doświadczanie koregulacji z dorosłym,ćwiczenie rozpoznawania reakcji emocjonalnych w relacji oraz kształtowanie poczucia bezpieczeństwa sprzyjającego komunikacji.
Cel: Wspieranie dziecka w rozumieniu i różnicowaniu pojęć: emocja, uczucie i nastrój poprzez ćwiczenia językowe oraz sytuacyjne. Rozwijanie umiejętności werbalnego opisywania stanów emocjonalnych i ich wpływu na komunikację.
Cel: Integracja trzech kanałów ekspresji (ruch, głos, narracja), ćwiczenie przechodzenia z jednej emocji w drugą (regulacja), rozwijanie wyobraźni i świadomości o zmianach emocji, budowanie poczucia, że wszystkie emocje są potrzebne i można je oswoić.
Cel: Łączenie ekspresji emocjonalnej z ruchem całego ciała, ćwiczenie koordynacji słuchowo–ruchowej, rozwijanie świadomości o wpływie emocji na sposób poruszania się, wspieranie ekspresji niewerbalnej i odblokowywanie napięć w ciele.
Cel: Rozwijanie prozodii (intonacji, akcentu, tempa) w mowie, ćwiczenie ekspresji emocjonalnej poprzez krótkie zdania, wzbogacanie słownictwa emocjonalnego, uświadamianie, że to samo słowo może brzmieć inaczej w zależności od emocji.
Cel: Integracja emocji z rytmem i ruchem, ćwiczenie słuchowo – ruchowe, rozwijanie rozumienia i ekspresji emocji poprzez ciało, budowanie świadomości o różnym tempie i dynamice emocji, kształcenie umiejętności różnicowania tempa (szybko – wolno) w powiązaniu z przeżywaniem emocji.
Cel: Rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji złożonych na podstawie kontekstu sytuacyjnego oraz dopasowywania ich właściwej nazwy, ćwiczenie rozumienia zależności między sytuacją a przeżyciem emocjonalnym, a także poszerzanie słownictwa związanego z emocjami.
Cel: Rozumienie i nazywanie emocji poprzez narrację, uświadomienie dziecku, że wszystkie emocje są potrzebne i każda z nich ma swoje miejsce, pokazanie roli dorosłego jako koregulatora i przewodnika w świecie emocji, ćwiczenie rozumienia tekstu, odpowiadania na pytania i rozwijanie słownictwa emocjonalnego.
Cel: Wsparcie dziecka w procesie rozpoznawania i akceptowania emocji złożonych – zarówno pozytywnych, jak i trudnych – poprzez rozwijanie umiejętności ich nazywania i wyrażania (werbalnie i niewerbalnie), a także kształ
Cel: Rozpoznanie i utrwalenie zwrotów wspierających dziecko w emocjach.
Cel: Ułatwienie dziecku rozpoznawania, różnicowania i nazywania własnych emocji poprzez zastosowanie prostej metafory pogody, a także rozwijanie słownictwa emocjonalnego i umiejętności werbalnego oraz niewerbalnego wyrażania stanów emocjonalnych.
Cel: Rozwijanie samoświadomości emocjonalnej dziecka, wprowadzanie prostych strategii samoregulacji, budowanie zasobu komunikatów „co mogę zrobić, gdy czuję emocje”.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.