Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Przeczytaj napisy na obrazku.2. Przeczytaj zdania.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Przeczytaj co jest napisane na poszczególnych poziomach piramid, zaczynając od czubka.2. Policz sylaby w wyrazach.3. Który z wyrazów ma mniej sylab niż pozostałe?
Cel: Wysłuchiwanie miejsca głoski „sz” w wyrazach.Polecenie: Otocz pętlą i poprowadź kolorowymi liniami do szkatułek obrazki, w nazwie których usłyszysz głoskę „sz”:
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w izolacji.Polecenie:1. Odszukaj „sz”, poprawnie przeczytaj i pokoloruj po śladzie.2. Przeczytaj jeszcze raz każde „sz” i otocz pętlą.3. Czytając kolejny raz „sz”, połącz ze sobą pętle kolorową linią.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie sylab otwartych.Polecenie:1. Dzieci w przedszkolu bawiły się klockami. Przeczytaj na nich sylaby.2. Pokoloruj klocki.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie sylab.Polecenie: Znajdź na obrazku 16 sylab, otocz pętlą i przeczytaj.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” między samogłoskami.Polecenie:1. Przeczytaj sylaby na ptaszkach, a potem na budkach.2. Połącz ptaszki i budki z takimi samymi sylabami, a potem przeczytaj utworzone pary
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie sylab.Polecenie:1. Jesteś pilotem. Od słowa „start” łącz kropki na pasie startowym i przedłużaj fonację danej samogłoski do miejsca, gdzie samolot odrywa się od ziemi. Od „sz” łącz kropki i przedłużaj wymowę głoski szszsz…..2. Przeczytaj sylaby na samolotach.3. Pokoloruj samoloty.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij prawidłowo obrazki.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij obrazki, a potem przeczytaj wyrazy w jabłuszku.2. Połącz kolorowymi liniami wyrazy o takim samym znaczeniu.3. Obrysuj zielonym kolorem kontur jabłuszka.
Cel: Wysłuchiwanie głoski „sz” w wyrazach
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w śródgłosie wyrazówPolecenie:1. Nazwij prawidłowo obrazki.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski „sz” w śródgłosie wyrazów.Polecenie: Znajdź ukryte obrazki i nazwij je.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij obrazki.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.