W wyniku pojawienia się guza mózgu zostaje zachwiana równowaga warunków anatomicznych. Część objawów jest zależna od wzrostu ciśnienia śródczaszkowego. Druga grupa objawów guza mózgu to efekt bezpośrednich uszkodzeń określonych struktur w mózgu, czyli zmian nowotworowych. Do charakterystycznych patologicznych konsekwencji nowotworu mózgu należą między innymi zaburzenia komunikacji werbalnej i pisanej (pisania i czytania). Zmiany w mowie, artykulacji oraz rozumieniu języka mogą być pierwszymi, logopedycznymi objawami guza mózgu i wskazywać na konieczność dalszej diagnostyki neurologicznej.
Z artykułu dowiesz się:
Afazja motoryczna to zespół objawów, mających przyczyny neurologiczne. Charakteryzuje się zaburzeniem nadawania mowy przy zachowaniu jej rozumienia. Polega na całkowitej lub częściowej utracie zdolności wypowiadania się – w najgłębszej postaci do niemożności wydania z siebie jakiegokolwiek dźwięku.
Mamy wielką przyjemność przedstawić problematykę zaburzenia mowy u dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji/ zaburzeniem językowym/DLD. Temat ciekawy, szeroki, wzbudzający dyskusje np. związane ze zróżnicowaną terminologią, niełatwą diagnozą i terapią, trudnościami edukacyjnymi oraz optymalnymi formami pomocy tym dzieciom w szkole. W grudniowym numerze czasopisma „Strefa Logopedy” skupiamy się jednak na tym, co podstawowe dla psychiki dziecka, czyli na jego uczuciach. Dlatego treść czasopisma ma „nachylenie” psychologiczne i jest kierowana do logopedów, psychologów, nauczycieli, wychowawców i rodziców.
Cel: Utrwalanie znajomości nazw kolorów.
Cel: Uważne czytanie ze zrozumieniem, przywoływanie słowa, doskonalenie percepcji słuchowej.
Cel: Poszerzanie zasobu słownictwa.
Cel: Kojarzenie wypowiedzi z osobą – zawodem. Doskonalenie analizy i syntezy liter w wyrazy (nazwy zawodów).
Cel: Doskonalenie czytania ze zrozumieniem, doskonalenie pamięci werbalnej.
Cel: Doskonalenie czytania ze zrozumieniem.
Cel: Doskonalenie uwagi wzrokowej. Doskonalenie umiejętności definiowania emocji.
Cel: Doskonalenie użycia formy osobowej czasownika.
Koniec roku szkolnego to zawsze wyczekiwany i zwykle emocjonujący dzień.Postanowiłem pisać krótko, co się dzieje. Podczas następnego roku szkolnego będę mógł wracać wspomnieniamido czasu wakacji.
Brązowe, przeważnie zmierzwione włosy i zielone oczy. Długie, patykowate nogi, podobnie jak ręce. Odstająceuszy i zadziornie zadarte nosy. Policzki usiane piegami.
– Mamuś, już nie mam siły!
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.