Spis treści wydania drukowanego

Artykuły

  • DYSLEKSJA - DAR CZY PRZEKLEŃSTWO

  • GRA: MEMORY ORTOGRAFICZNE

    INSTRUKCJA DO GRY: Ułóż rysunki obrazkami do dołu. Dobieraj obrazki do pary i przeczytajlub powtórz podpis. Zwróć uwagę na pisownię każdego wyrazu.
  • Karta pracy 36. Listonosz idzie!

    Polecenie: Odszukaj numery przesyłek. Dopisz do paczki odpowiednią literkę.
  • Karta pracy 35. Ukryte zwierzaki

    Polecenie: Odkoduj ukryte nazwy zwierząt. Przepisz odkodowane sylaby pod ilustracją. Podane w tabeli nazwy zwierząt podziel na sylaby, oddzielając je pionową kreską.
  • PORADY LOGOPEDY-PRAKTYKA

    W jaki sposób usprawniać percepcję wzrokową u dzieci dyslektycznych?
  • Karta pracy nr 37. Kartki z kalendarza

    Polecenie: Uzupełnij kartki z kalendarza.
  • Karta pracy nr 34. Wiadomość dla mamy

    Polecenie: Uzupełnij luki w tekście. Jak to forma wypowiedzi?
  • Karta pracy nr 33. Szlaczki

    Polecenie: Przerysuj znaki i przepisz litery do tabeli poniżej.
  • Karta pracy nr 32. Rozsypanka literowa

    Polecenie: Z podanych liter utwórz wyrazy. Wpisz je do tabelki i zapisz cały wyraz.
  • Karta pracy nr 31. P czy B?

    Polecenie: Uzupełnij brakującą literę, wpisując [p] lub [b].
  • Karta pracy nr 30. Globus czy autobus?

    Polecenie: Co pasuje do siebie? Połącz odpowiednie obrazki z wyrazami.
  • Karta pracy nr 29. Co nie pasuje?

    Polecenie: Zaznacz pętelką, który obrazek nie pasuje do pozostałych.
  • Karta pracy nr 28. Co robi?

    Polecenie: Nazwij czynności, które widzisz na zdjęciach. Napisz, co ktoś robi?
  • Karta pracy nr 27. Co do czego?

    Polecenie: Połącz obrazki z ich nazwami.
  • Karta pracy nr 26. Szykujemy śniadanie!

    Polecenie: Co można zjeść na śniadanie? Podpisz obrazki, korzystając z wyrazów z ramki. Zaproponuj kartę dań – przepisz propozycje śniadań do karty. Zapamiętaj pisownię wyrazów. 
  • Karta pracy nr 25. Owoce i warzywa

    Polecenie: Posegreguj owoce i warzywa do oddzielnych kolumn. Podpisz obrazki wyrazami z ramki.Zapamiętaj pisownię
  • Karta pracy nr 24. Różne literki

      Polecenie: Podpisz obrazki według wzoru. Zaznacz litery, którymi różnią się podane poniżej wyrazy 
  • Karta pracy 23. Orzeszki dla wiewiórki

    Polecenie: Dokończ zdania. Przeczytaj je na głos. Nazwij obrazki.
  • Karta pracy 22. Co to za wyraz?

    Polecenie: Wstaw początkową literę i odczytaj wyraz.
  • Karta pracy nr 21. Ukryte wyrazy

    Polecenie: Znajdź ukryte wyrazy. Zaznacz je pętelką. Odszukaj na zdjęciu wyszukiwany wyraz. Dopasuj odszukany wyraz do obrazków. 
  • Karta pracy nr 20. Figury

    Polecenie: Wskaż, których figur brakuje.
  • Karta pracy nr 20. Figury

    Polecenie: Wskaż, których figur brakuje.
  • Karta pracy nr 19. Takie same

    Polecenie: Połącz takie same wzory.
  • Karta pracy nr 18. Intruz

    Polecenie: Co nie pasuje w rzędzie? Wykreśl literę, która się różni od pozostałych.
  • Karta pracy nr 17. Co będzie dalej?

    Polecenie: Dokończ układać sekwencje.
  • Karta pracy nr 16. Brzuszek czy kreseczka?

    Polecenie: Odpowiedz, czym się różnią podane litery.
  • Karta pracy nr 15. Co nie pasuje?

    Polecenie: Wskaż, która litera nie pasuje.
  • Karta pracy nr 14. Rebusy

    Polecenie: Rozwiąż rebusy.
  • Karta pracy nr 13. Latające motyle

    Polecenie: Znajdź i zaznacz pętelką wszystkie motyle zwrócone w tę samą stronę, jak na podanym wzorze. Dokończ, zdanie wpisując liczbę motyli jak we wzorze.
  • Karta pracy nr 12. Krzyżówka

    Polecenie: Rozwiąż krzyżówkę.
  • Karta pracy nr 11. Nad, pod, czy obok?

    Polecenie: Określ, gdzie znajduje się piłka na poszczególnych obrazkach
  • Karta pracy nr 10. Detektywi

    Polecenie: W dymkach ukryta jest zaszyfrowana wiadomość. Pokoloruj co drugi dymek i odczytaj zdanie.
  • Karta pracy nr 9. Rozsypanka wyrazowa

    Polecenie: Ułóż wyraz z rozsypanki sylabowej i otocz pętlą właściwy obrazek.
  • Karta pracy nr 8. Sy-la-by

    Polecenie: Nazwij obrazki. Pod obrazkami znajdują się okienka. Każde okienko odpowiada jednej sylabie. Podziel nazwę obrazka na sylaby, mówiąc je na głos i wyklaskując sylaby. Podpisz obrazki. Policz sylaby.
  • Karta pracy nr 7. Smok czy sok?

    Polecenie: Nazwij przedstawione poniżej obrazki wypowiadając ich nazwę na głos. Ułóż wyraz z pierwszych liter podanych obrazków i wpisz go poniżej w wyznaczonym miejscu.
  • Karta pracy nr 6. Raz, dwa, trzy – liczysz ty!

    Polecenie: Postępuj zgodnie z podanymi poniżej instrukcjami.
  • Karta pracy nr 5. W lewo patrz!

    Polecenie: Przygotuj czerwoną i niebieską kredkę. Zaznacz czerwonym kolorem wszystkie zwierzęta zwrócone w prawą stronę. Kolorem niebieskim zaznacz zwierzęta odwrócone w lewą stronę. Podpisz obrazki.
  • Karta pracy nr 4. Jaka to głoska?

    Polecenie: W każdym rzędzie zakreśl pętlą wyrazy rozpoczynające się taką samą głoską.
  • Karta pracy nr 3. Wyliczanki – rymowanki

    Polecenie: Uzupełnij rymowankę brakującymi rymami, które zostały zilustrowane pod tekstem. Rozwiązania wpisz w wyznaczone do tego miejsce. Pamiętaj o kropce na końcu zdania.
  • Karta pracy nr 2. Co do czego?

    Polecenie: Przeczytaj samodzielnie nazwy wyrazów w niebieskich ramkach. Przyjrzyj się zdjęciom poniżej i podpisz je, stosując wyrazy z niebieskich ramek. Przypomnij pisownię „rz” i wyjaśnij pisownię wyrazów.
  • Karta pracy nr 1. Co jest okrągłe?

    Polecenie: Przyjrzyj się przedstawionym obrazkom. Znajdź w każdym rzędzie wszystkie przedmioty, które są okrągłego kształtu. Nazwij obrazki.
  • TEORIA: DYSLEKSJA – DAR CZY PRZEKLEŃSTWO

    Z badań nad rozwojem dysleksji wynika, że objawy tego zaburzenia w Polsce występują u około10% populacji. Międzynarodowe statystyki mówią o 2–15% osób z tym zaburzeniem. Ilość osób z orzeczeniem dysleksji, czyli specyficznych problemów w nabywaniu umiejętności czytania i pisania – systematycznie wzrasta. Odsetek uczniów z dysleksją rozwojową na sprawdzianie kończącym szkołę podstawową w województwie mazowieckim w latach 2010–2015, według danych Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, wyniósł 12,7 uczniów; a w 2015 roku wzrósł do 16,71.

Aktualnie przeglądasz

Grudzień 2020 - Nr 21
APA 21 okladka.300_Page_1