Spis treści wydania drukowanego

Artykuły

  • JĘZYKOWE ŁAMIGŁÓWKI DO TRENOWANIA GŁÓWKI - cały numer w wersji elektronicznej

    Osoby z niepełnosprawnością intelektualną funkcjonują na różnych poziomach: część posługuje się językiem całkiem sprawnie, część ma większe trudności komunikacyjne. Niektórzy wykazują wyższe umiejętności społeczne, inni gorzej adaptują się do zmian czy pełnienia ról. W każdym jednak przypadku potrzebują wsparcia terapeutycznego. Niezwykle ważne jest podejmowanie wczesnych działań diagnostycznych i terapeutycznych. Publikacja, którą przekazujemy w Państwa ręce poszerzy wiedzę z zakresu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, ale przede wszystkim wyposaży logopedów w bardzo atrakcyjne pomoce do terapii. Ćwiczenia opatrzone są fotografiami, które z pewnością przykują uwagę podopiecznych. 
  • NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA W STOPNIU UMIARKOWANYM - TROCHĘ WIEDZY TEORETYCZNEJ ...

    Osoby niepełnosprawne intelektualnie komunikują się na miarę swoich możliwości psychofizycznych. Dowiedz się, w jaki sposób niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym wpływa na rozwój komunikacji. Poznaj możliwości poznawcze, społeczne i językowe dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. W artykule m.in.:• Jaki jest rozwój umiejętności poznawczych dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniuumiarkowanym?• Jakie są możliwości komunikacyjne osoby niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu umiarkowanym?
  • Karta 17. Zwiedzamy ZOO

    Cel: rozwijanie słownictwa, utrwalanie nazw zwierząt dzikich, budowanie zdań, naśladowanie odgłosów zwierząt.
  • Karta 16. Lecimy!

    Cel: utrwalanie nazw pojazdów, określanie położenia przedmiotu w przestrzeni (wysoko).
  • Karta 15. Jedziemy!

    Cel: umiejętność tworzenia wypowiedzi na określony temat, rozwijanie mowy i myślenia, utrwalanie nazw pojazdów, ćwiczenia słuchowe i zabawy dźwiękonaśladowcze.
  • Karta 14. Czerwone jabłuszko

    Cel: rozwijanie słownictwa, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności słuchania.
  • Karta 13. Żółte owoce to zdrowe moce!

    Cel: utrwalanie nazw owoców i kolorów, rozwijanie słownictwa.
  • Karta 12. Pychotki, smakotki od Ciotki Klotki

    Cel: rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, wyzwalanie aktywności komunikacyjnej dziecka.
  • Karta 11. Figle i psoty

    Cel: usprawnianie narządów mowy, różnicowanie torów oddechowych, naśladowanie odgłosów i dźwięków, użycie liczebnika w zdaniu, wyzwalanie aktywności komunikacyjnej.
  • Karta 10. Kolorowa łąka

    Cel: utrwalanie nazw kolorów oraz pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni, przeliczanie, użycie liczebnika w zdaniu.
  • Karta 9. Lecimy w kosmos

    Cel: usprawnianie narządów artykulacyjnych, wyzwalanie aktywności komunikacyjnej w zabawie, dążenie do wspólnego pola uwagi.
  • Karta 8. Małpy, żyrafy i inne zwierzaki

    Cel: utrwalanie nazw zwierząt, doskonalenie umiejętności słuchania, rozwiązywanie prostych zagadek słownych wspartych wizualizacją.
  • Karta 7. Mały miś

    Cel: dążenie do wspólnego pola uwagi, ćwiczenia koncentracji uwagi, pamięci i percepcji słuchowej, wyzwalanie aktywności komunikacyjnej.
  • Karta 6. Myszki lubią ser

    Cel: rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, utrwalanie liczebników w zakresie 4, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, utrwalanie głoski [p’] w sylabie.
  • Karta 5. Czarodziejskie przedmioty

    Cel: grupowanie obiektów w sensowny sposób (klasyfikowanie) i formułowanie uogólnień typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne; rozwijanie słownictwa; ćwiczenie spostrzegania i uwagi; dążenie do wspólnego pola widzenia.
  • Karta 4. Żabki łakomczuszki

    Cel: usprawnianie narządów artykulacyjnych, różnicowanie torów oddechowych. Rozwijanie słownictwa, współdziałanie podczas zabawy, naśladownictwo. Dążenie do wspólnego pola uwagi.
  • Karta 3. Uwaga!!! Krab!!!

    Cel: dążenie do wspólnego pola uwagi, naśladownictwo, rytmizowanie tekstu z równoczesnym ruchem rąk, rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, ćwiczenie pamięci, doświadczanie zmiany temperatury.
  • Karta 2. kto Nie śpi nocą w lesie?

    Cel: utrwalanie nazw zwierząt leśnych, ćwiczenia dźwiękonaśladowcze, różnicowanie toru oddechowego, rozwijanie słownictwa czynnego i biernego.
  • Karta 1. Zaczarowane kredki

    Cel: utrwalanie nazw kolorów, zapoznanie z liczebnikami 1–7, rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, wyzwalanie aktywności twórczej dziecka poprzez działalność plastyczną.

Aktualnie przeglądasz

Czerwiec 2020 - Nr 15
APA 15 okladka.300 dpi_Page_1