Spis treści wydania drukowanego
Artykuły
Ćwiczenie 15. Pamięć słuchowa
Polecenie: Dokończ zdanie, dodając kolejną nazwę.Ćwiczenie 14. Pamięć słuchowa
Polecenie: Zapamiętaj kolejność dokonywanych przez mamę zakupów i ułóż odpowiednio obrazki.Ćwiczenie 13. Dyskryminacja głosek Ćwiczenie 13 a. Wygłos wyrazów
Polecenie: Wśród trzech wyrazów jeden nie pasuje do pozostałych, kończy się na inną głoskę niż 2 pozostałe – wybierz go. Drugi wariant to wybór dwóch, które kończą się na taką samą głoskę.Ćwiczenie 12. Wyszukiwanie krótszych słów w wyrazach
Polecenie: Znajdź na obrazku ilustrację słowa, które powstanie po usunięciu pierwszej głoski z wyrazu wypowiedzianego przez logopedę.Ćwiczenie 9. Uzupełnianie obrazków według instrukcji słownej
Zadaniem logopedy jest rozdanie narzędzi pisarskich i dwukrotne czytanie poszczególnych punktów instrukcji. Dziecko może zacząć rysować lub kolorować dopiero po dwukrotnym odczytaniu poszczególnych punktów instrukcji. Zadaniem dziecka jest wysłuchanie i wykonanie polecenia.Ćwiczenie 8. Wysłuchiwanie słów Ćwiczenie 8a.
Polecenie: Wysłuchaj dwóch wersów wiersza i powiedz, które słowa, w wysłuchanym tekście, rymują się. A może nie ma rymu w wersie?Ćwiczenie 7. Dyskryminacja głosek w nagłosie lub wygłosie
Polecenie: Nazwij obrazki. Spośród obrazków w ramce wybierz ten, który nie pasuje do pozostałych.Ćwiczenie 6. Dobieranie par minimalnych
Polecenie: Nazwij obrazki. Dobierz w pary dwa, których nazwy różnią się tylko jedną głoską.Ćwiczenie 5. Łańcuchy wyrazowe
Polecenie: Ułóż łańcuch z wyrazów zilustrowanych na obrazkach w taki sposób, żeby poszczególne wyrazy łączyła wspólna GŁOSKA.Ćwiczenie 4. Wspólna cząstka wyrazowa
Polecenie: Nazwij obrazki i pogrupuj je wokół wspólnego słowa.Ćwiczenie 2. Rytmy Ćwiczenie 2a. Układanie rytmów
Polecenie: Wysłuchaj rytmów wystukanych na bębenku i odtwórz je, korzystając z czerwonych kółek.Pamiętaj, że długa przerwa między uderzeniami to także długa przerwa między czerwonymi kółkami. Możesz rozpocząć układanie rytmu, dopiero gdy logopeda przestanie go grać (powie „JUŻ”).Ćwiczenie 1. Dźwięki
CECHY DŹWIĘKU: głośność (natężenie), wysokość (częstotliwość), długość (czas trwania).Dziecko z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Słyszę, ale nie rozumiem
• Poznasz najważniejsze elementy drogi słuchowej• Dowiesz się, co to są funkcje słuchowe• Poznasz cechy dźwięków• Dowiesz się, co to jest lateralizacja słuchowa• Dowiesz się, co to jest uwaga słuchowa• Dowiesz się, co to jest pamięć słuchowa• Dowiesz się, jak rozwija się świadomość fonologiczna
Aktualnie przeglądasz
Luty 2020 - Nr 11