Spis treści wydania drukowanego

Artykuły

  • Ćwiczenie 46.

    Cel: Rozluźnianie napięcia mięśniowego, praca z ciałem.
  • Ćwiczenie 45.

    Cel: Rozluźnianie napięcia mięśniowego, praca z ciałem.
  • Ćwiczenie 44.

    Cel: Rozluźnianie napięcia mięśniowego, praca z ciałem.
  • Ćwiczenie 43.

    Cel: Rozluźnianie napięcia mięśniowego, praca z ciałem.
  • Relaksacja. Ćwiczenie 42.

    Cel: Rozluźnianie napięcia mięśniowego, praca z ciałem.
  • Rymy. Ćwiczenie 41.

    Cel: Odnajdywanie rymów, utrwalanie płynności mówienia.
  • Słuch fonematyczny. Ćwiczenie 40.

    Cel: Ćwiczenie słuchu fonematycznego, utrwalanie płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 39.

    Cel: Analiza i synteza sylabowa, trening płynności mówienia.
  • Analiza i synteza sylabowa. Ćwiczenie 38.

    Cel: Analiza i synteza sylabowa, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 37.

    Cel: Identyfikacja emocji, wyrażanie emocji, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 36.

    Cel: Rozróżnianie złego i dobrego zachowania, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 35.

    Cel: Umiejętność rozpoznawania i wyrażania własnych emocji, umiejętność rozumienia i akceptowania uczuć innych osób.
  • Ćwiczenie 34.

    Cel: Nazywanie, rozpoznawanie emocji, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 33.

    Cel: Rozpoznawanie emocji, trening płynności mówienia.
  • Emocje. Ćwiczenie 32.

    Cel: Trening płynności, nazywanie podstawowych uczuć i emocji.
  • Ćwiczenie 31.

    Cel: Trening płynności mówienia, ćwiczenie określeń.
  • Ćwiczenie 30.

    Cel: Kategoryzacja, utrwalanie metody wystukiwania sylab.
  • Ćwiczenie 29.

    Cel: Utrwalanie metody wystukiwania sylab, ćwiczenia fleksji.
  • Ćwiczenie 28.

    Cel: Utrwalanie metody wystukiwania sylab, nazywanie, dokańczanie zdań.
  • Ćwiczenie 27.

    Cel: Nazywanie, utrwalanie metody wystukiwania sylab.
  • Ćwiczenie 26.

    Cel: Nazywanie, utrwalanie metody wystukiwania sylab.
  • Ćwiczenie 25.

    Cel: Trening płynności mówienia, konstruowanie zdań.
  • Ćwiczenie 24.

    Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem.
  • Ćwiczenie 23.

    Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, utrwalanie przeciwieństw.
  • Ćwiczenie 22.

    Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem.
  • Ćwiczenie 21.

    Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, trening pamięci.
  • Ćwiczenie 20.

    Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, trening pamięci.
  • Ćwiczenie 19.

    Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, zapoznawanie z kierunkami w przestrzeni i schematem ciała.
  • Ćwiczenie 17, Ćwiczenie 18.

    Cel: Kształtowanie umiejętności stosowania i rozumienia stosunków przestrzennych.
  • Ćwiczenie 16.

    Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, kształtowanie umiejętności stosowania i rozumienia określeń słownych dotyczących stosunków przestrzennych (na, obok, przed, za).
  • Ćwiczenie 14, Ćwiczenie 15.

    Cel: Trening płynności mówienia, nazywanie, odpowiadanie pełnym zdaniem z użyciem metody wystukiwania sylab.
  • Ćwiczenie 13.

    Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem.
  • Ćwiczenie 12.

    Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, trening myślenia twórczego.
  • Ćwiczenie 11.

    Cel: Trening płynności mówienia, nazywanie, odpowiadanie pełnym zdaniem. 
  • Ćwiczenie 10.

    Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 9.

    Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 8.

    Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 7.

    Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 6.

    Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia, ćwiczenia słuchowe.
  • Ćwiczenie 5.

    Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia. 
  • Ćwiczenie 4.

    Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 3.

    Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 2.

    Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.
  • Ćwiczenie 1.

    Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.
  • CZĘŚĆ TEORETYCZNA - TERAPIA JĄKANIA

    Liczba jąkających się osób stale przybywa. Przyczyny jąkania nie są do końca poznane. Może należy winić coraz szybsze tempo życia? Zmienny system wychowawczy? Jąkał się Mojżesz. Z tą wadą wymowy borykali się też cesarz Klaudiusz i grecki mówca Demostenes. W Polsce jąka się ponad 400 tysięcy osób, a na świecie około 45 milionów dorosłych i 180 milionów dzieci. Z definicji oraz z zakresu funkcji mowy możemy wnioskować, że mowa jest elementem edukacyjnym, a przyswajanie języka może być rozumiane jako pewnego rodzaju edukacja, która ma nam zapewnić prawidłowy kontakt ze światem.

Aktualnie przeglądasz

Listopad 2019 - Nr 8
APA 8 okladka.300_Page_1