Spis treści wydania drukowanego
Artykuły
Ćwiczenie 46.
Cel: Rozluźnianie napięcia mięśniowego, praca z ciałem.Ćwiczenie 45.
Cel: Rozluźnianie napięcia mięśniowego, praca z ciałem.Ćwiczenie 44.
Cel: Rozluźnianie napięcia mięśniowego, praca z ciałem.Ćwiczenie 43.
Cel: Rozluźnianie napięcia mięśniowego, praca z ciałem.Relaksacja. Ćwiczenie 42.
Cel: Rozluźnianie napięcia mięśniowego, praca z ciałem.Rymy. Ćwiczenie 41.
Cel: Odnajdywanie rymów, utrwalanie płynności mówienia.Słuch fonematyczny. Ćwiczenie 40.
Cel: Ćwiczenie słuchu fonematycznego, utrwalanie płynności mówienia.Ćwiczenie 39.
Cel: Analiza i synteza sylabowa, trening płynności mówienia.Analiza i synteza sylabowa. Ćwiczenie 38.
Cel: Analiza i synteza sylabowa, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 37.
Cel: Identyfikacja emocji, wyrażanie emocji, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 36.
Cel: Rozróżnianie złego i dobrego zachowania, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 35.
Cel: Umiejętność rozpoznawania i wyrażania własnych emocji, umiejętność rozumienia i akceptowania uczuć innych osób.Ćwiczenie 34.
Cel: Nazywanie, rozpoznawanie emocji, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 33.
Cel: Rozpoznawanie emocji, trening płynności mówienia.Emocje. Ćwiczenie 32.
Cel: Trening płynności, nazywanie podstawowych uczuć i emocji.Ćwiczenie 31.
Cel: Trening płynności mówienia, ćwiczenie określeń.Ćwiczenie 30.
Cel: Kategoryzacja, utrwalanie metody wystukiwania sylab.Ćwiczenie 29.
Cel: Utrwalanie metody wystukiwania sylab, ćwiczenia fleksji.Ćwiczenie 28.
Cel: Utrwalanie metody wystukiwania sylab, nazywanie, dokańczanie zdań.Ćwiczenie 27.
Cel: Nazywanie, utrwalanie metody wystukiwania sylab.Ćwiczenie 26.
Cel: Nazywanie, utrwalanie metody wystukiwania sylab.Ćwiczenie 25.
Cel: Trening płynności mówienia, konstruowanie zdań.Ćwiczenie 24.
Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem.Ćwiczenie 23.
Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, utrwalanie przeciwieństw.Ćwiczenie 22.
Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem.Ćwiczenie 21.
Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, trening pamięci.Ćwiczenie 20.
Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, trening pamięci.Ćwiczenie 19.
Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, zapoznawanie z kierunkami w przestrzeni i schematem ciała.Ćwiczenie 17, Ćwiczenie 18.
Cel: Kształtowanie umiejętności stosowania i rozumienia stosunków przestrzennych.Ćwiczenie 16.
Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, kształtowanie umiejętności stosowania i rozumienia określeń słownych dotyczących stosunków przestrzennych (na, obok, przed, za).Ćwiczenie 14, Ćwiczenie 15.
Cel: Trening płynności mówienia, nazywanie, odpowiadanie pełnym zdaniem z użyciem metody wystukiwania sylab.Ćwiczenie 13.
Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem.Ćwiczenie 12.
Cel: Trening płynności mówienia, odpowiadanie pełnym zdaniem, trening myślenia twórczego.Ćwiczenie 11.
Cel: Trening płynności mówienia, nazywanie, odpowiadanie pełnym zdaniem.Ćwiczenie 10.
Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 9.
Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 8.
Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 7.
Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 6.
Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia, ćwiczenia słuchowe.Ćwiczenie 5.
Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 4.
Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 3.
Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 2.
Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.Ćwiczenie 1.
Cel: Wprowadzenie metody wystukiwania sylab, trening płynności mówienia.CZĘŚĆ TEORETYCZNA - TERAPIA JĄKANIA
Liczba jąkających się osób stale przybywa. Przyczyny jąkania nie są do końca poznane. Może należy winić coraz szybsze tempo życia? Zmienny system wychowawczy? Jąkał się Mojżesz. Z tą wadą wymowy borykali się też cesarz Klaudiusz i grecki mówca Demostenes. W Polsce jąka się ponad 400 tysięcy osób, a na świecie około 45 milionów dorosłych i 180 milionów dzieci. Z definicji oraz z zakresu funkcji mowy możemy wnioskować, że mowa jest elementem edukacyjnym, a przyswajanie języka może być rozumiane jako pewnego rodzaju edukacja, która ma nam zapewnić prawidłowy kontakt ze światem.
Aktualnie przeglądasz
Listopad 2019 - Nr 8