Spis treści wydania drukowanego

Artykuły

  • Wakacyjne podróżowanie

    Cel: rozwijanie słownictwa czynnego i biernego w zakresie kategorii tematycznej: wakacje, budowanie zdań, rozumienie komunikatu pisanego i mówionego, ćwiczenia oddechowe.
  • Kolorowe balony

    Cel: ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia narządów mowy, rozwijanie słownictwa – wyrazyznaczeniowo podobne.
  • Wiosna, wiosna!

    Cele: wspieranie rozwoju mowy czynnej i biernej, bogacenie słownika, budowanie zdań zgodnie z zasadami fleksji i składni, wykonywanie poleceń zgodnie z instrukcją.
  • Gramy w owoce

    Cel: rozwijanie słownictwa dziecka (nazwy owoców i warzyw, przymiotniki), ćwiczenia percepcji słuchowej i czynności rozumienia.
  • Gwiżdżący czajnik, wielki garnek, czyli kuchenne inspiracje

    Cel: ćwiczenia narządów artykulacyjnych, doskonalenie koordynacji narządów oddechowych, artykulacyjnych i fonacyjnych, wydłużanie fazy wydechowej.
  • Co można robić w domu?

    Cel: nazywanie czynności dnia codziennego, używanie czasownika w zdaniach, tworzenie konstrukcji zdaniowych.
  • Gdzie mieszka echo?

    Cel: usprawnianie narządów mowy, ćwiczenia prozodyczne mowy.
  • Stonoga tupie nogami

    Cel: ćwiczenia pamięci, utrwalanie schematu ciała w zakresie różnicowania stronności, ćwiczenia rytmiczne.
  • Koty psoty

    Cel: ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowe w zakresie różnicowania głosek: k­g, ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, stosowanie pojęcia „na”.
  • Moja trąbka

    Cel: rozwijanie słownictwa dziecka, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia słuchowe
  • Prognoza pogody

    Cel: ćwiczenia słuchu fonemowego, rozwijanie słownika dziecka (nazywanie, wskazywanie stanu pogody, określeń związanych z pogodą).
  • Cztery pory roku…

    Cel: opisywanie pogody w różnych porach roku, budowanie zdań złożonych, rozwijanie słownika dziecka, bogacenie zasobu słownikowego, wyliczanie pór roku (ćwiczenie pamięci), stosowanie określeń „po, na”.
  • Gdzie mieszkają ślimaki?

    Cel: ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, ćwiczenia percepcji słuchowej.
  • Pojazdy małe i duże na podróże przez burze

    Cel: utrwalanie nazw środków transportu, wspieranie rozwoju rozumienia mowy czynnej i biernej, usprawnianie narządów artykulacyjnych, stosowanie określenia do/pod.
  • Moje radości i smutki

    Cel: nazywanie/wskazywanie emocji, myślenie przyczynowo­skutkowe, budowanie wypowiedzi na okreś­lony temat
  • Wesołe minki chłopczyka i dziewczynki

    Cel: usprawnianie narządów artykulacyjnych – wyczuwanie zmiany położenia warg, czynnego i biernego, nazywanie, wskazywanie emocji, wyrażanie uczuć.
  • Wspieranie umiejętności komunikacyjnych dzieci niepełnosprawnychintelektualnie w stopniu lekkim - teoria

    Dowiedz, się w jaki sposób niepełnosprawność intelektualna wpływa na rozwój mowy i języka.Czy zachowania językowe są zależne od czynności adaptacyjnych i przystosowawczych. Wartopoznać możliwości ucznia z niepełnosprawnością intelektualną tak, aby dostosować odpowiedniemetody i formy pracy do jego możliwości psychofizycznych.• Niepełnosprawność intelektualna – czy niepełnosprawność intelektualna wpływa na jakośćkomunikacji?• Jakie mogą być przyczyny niepełnosprawności intelektualnej?• Rozwój umiejętności poznawczych dziecka a rozwój komunikacji.• Co ma wpływ na nasz rozwój

Aktualnie przeglądasz

Lipiec 2019 - Nr 4
APA 4 okladka