Spis treści wydania drukowanego
Artykuły
Wakacyjne podróżowanie
Cel: rozwijanie słownictwa czynnego i biernego w zakresie kategorii tematycznej: wakacje, budowanie zdań, rozumienie komunikatu pisanego i mówionego, ćwiczenia oddechowe.Kolorowe balony
Cel: ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia narządów mowy, rozwijanie słownictwa – wyrazyznaczeniowo podobne.Wiosna, wiosna!
Cele: wspieranie rozwoju mowy czynnej i biernej, bogacenie słownika, budowanie zdań zgodnie z zasadami fleksji i składni, wykonywanie poleceń zgodnie z instrukcją.Gramy w owoce
Cel: rozwijanie słownictwa dziecka (nazwy owoców i warzyw, przymiotniki), ćwiczenia percepcji słuchowej i czynności rozumienia.Gwiżdżący czajnik, wielki garnek, czyli kuchenne inspiracje
Cel: ćwiczenia narządów artykulacyjnych, doskonalenie koordynacji narządów oddechowych, artykulacyjnych i fonacyjnych, wydłużanie fazy wydechowej.Co można robić w domu?
Cel: nazywanie czynności dnia codziennego, używanie czasownika w zdaniach, tworzenie konstrukcji zdaniowych.Gdzie mieszka echo?
Cel: usprawnianie narządów mowy, ćwiczenia prozodyczne mowy.Stonoga tupie nogami
Cel: ćwiczenia pamięci, utrwalanie schematu ciała w zakresie różnicowania stronności, ćwiczenia rytmiczne.Koty psoty
Cel: ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowe w zakresie różnicowania głosek: kg, ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, stosowanie pojęcia „na”.Moja trąbka
Cel: rozwijanie słownictwa dziecka, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia słuchowePrognoza pogody
Cel: ćwiczenia słuchu fonemowego, rozwijanie słownika dziecka (nazywanie, wskazywanie stanu pogody, określeń związanych z pogodą).Cztery pory roku…
Cel: opisywanie pogody w różnych porach roku, budowanie zdań złożonych, rozwijanie słownika dziecka, bogacenie zasobu słownikowego, wyliczanie pór roku (ćwiczenie pamięci), stosowanie określeń „po, na”.Gdzie mieszkają ślimaki?
Cel: ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, ćwiczenia percepcji słuchowej.Pojazdy małe i duże na podróże przez burze
Cel: utrwalanie nazw środków transportu, wspieranie rozwoju rozumienia mowy czynnej i biernej, usprawnianie narządów artykulacyjnych, stosowanie określenia do/pod.Moje radości i smutki
Cel: nazywanie/wskazywanie emocji, myślenie przyczynowoskutkowe, budowanie wypowiedzi na określony tematWesołe minki chłopczyka i dziewczynki
Cel: usprawnianie narządów artykulacyjnych – wyczuwanie zmiany położenia warg, czynnego i biernego, nazywanie, wskazywanie emocji, wyrażanie uczuć.Wspieranie umiejętności komunikacyjnych dzieci niepełnosprawnychintelektualnie w stopniu lekkim - teoria
Dowiedz, się w jaki sposób niepełnosprawność intelektualna wpływa na rozwój mowy i języka.Czy zachowania językowe są zależne od czynności adaptacyjnych i przystosowawczych. Wartopoznać możliwości ucznia z niepełnosprawnością intelektualną tak, aby dostosować odpowiedniemetody i formy pracy do jego możliwości psychofizycznych.• Niepełnosprawność intelektualna – czy niepełnosprawność intelektualna wpływa na jakośćkomunikacji?• Jakie mogą być przyczyny niepełnosprawności intelektualnej?• Rozwój umiejętności poznawczych dziecka a rozwój komunikacji.• Co ma wpływ na nasz rozwój
Aktualnie przeglądasz
Lipiec 2019 - Nr 4