Spis treści wydania drukowanego
Temat numeru
NARRACJA: OPOWIADANIE I OPIS – ZWIERCIADŁO MOŻLIWOŚCI UMYSŁOWYCH I BIOLOGICZNYCH
Narracja w literaturze przedmiotu jest definiowana różnie, w zależności od tego, z jakiej perspektywy na nią spojrzymy. Spotkamy się zatem z ujęciem narracji jako swoistego zwierciadła, które obrazuje myślenie, odbija lub interpretuje rzeczywistość, jak również – patrząc od strony logopedycznej czy językoznawczej – jako źródła ważnych informacji o sposobie widzenia świata przez dziecko i o jego funkcjach poznawczych, które w swojej formie – wypowiedzi, umożliwia dokonanie diagnozy umiejętności językowych (Orłowska-Popek, 2021).
Artykuły
34. Tworzenie historii w oparciu na wskazane elementy (1)
Cel: Doskonalenie umiejętności tworzenia opowiadania w oparciu na trzy wskazane elementy.33. Opowiadanie o usłyszanej treści
Cel: Doskonalenie umiejętności opowiadania o usłyszanej treści.32. Uzupełnienie historii – treść
Cel: Doskonalenie umiejętności tworzenie opowiadania, w sytuacji narzuconej treści jego początku i końca31. Porównanie obrazka i jego wyobrażenia
Cel: Doskonalenie umiejętności opowiadania oraz porównywania.30. Uzupełnianie obrazka – własna inwencja
Cel: Doskonalenie umiejętności opowiadania o własnych wyobrażeniach.29. Kontynuacja historii – od treści (2)
Cel: Doskonalenie umiejętności opowiadania.28. Kontynuacja historii – od treści (1)
Cel: Doskonalenie umiejętności opowiadania.27. Kontynuacja historii – od jednego obrazka
Cel: Doskonalenie umiejętności kontynuowania opowiadania.26. Kontynuacja historii – od dwóch obrazków
Cel: Doskonalenie umiejętności kontynuowania opowiadania.25. Następstwo zdarzeń – przed i po (2)
Cel: Doskonalenie umiejętności tworzenia wskazanych fragmentów opowiadania.24. Następstwo zdarzeń – przed i po (1)
Cel: Doskonalenie umiejętności tworzenia wskazanych fragmentów opowiadania.23. Następstwo zdarzeń – wydarzenie poprzedzające (2)
Cel: Doskonalenie umiejętności tworzenia wskazanych fragmentów opowiadania.22. Następstwo zdarzeń – wydarzenie poprzedzające (1)
Cel: Doskonalenie umiejętności tworzenia wskazanych fragmentów opowiadania.21. Następstwo zdarzeń – wydarzenie następne (2)
Cel: Doskonalenie umiejętności tworzenia wskazanych fragmentów opowiadania.20. Następstwo zdarzeń – wydarzenie następne (1)
Cel: Doskonalenie umiejętności tworzenia wskazanych fragmentów opowiadania.19. Złożony obrazek sytuacyjny – zima
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.18. Złożony obrazek sytuacyjny – jesień
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.17. Złożony obrazek sytuacyjny – lato
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.16. Złożony obrazek sytuacyjny – wiosna
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.15. Opis porównawczy – przedmioty
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji w oparciu na porównanie.14. Opis porównawczy – grupa ludzi
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji w oparciu na porównanie.13. Opis porównawczy – dwie osoby
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji w oparciu na porównanie.12. Opis porównawczy – dwie twarze
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji w oparciu na porównanie.11. Opis postaci – mimika i gesty
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.10. Opis postaci
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.9. Opis grupy zwierząt
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.8. Opis jednego zwierzęcia
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.7. Opis postaci bajkowej w otoczeniu
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.6. Opis postaci bajkowej
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.5. Opis złożony – przedmioty (2)
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.4. Opis złożony – przedmioty (1)
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.3. Opis prostego przedmiotu
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.2. Opis natury – złożony
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.1. Opis natury – prosty
Cel: Doskonalenie umiejętności omawiania ilustracji.
Aktualnie przeglądasz
Luty 2023 - Nr 47