Polecenie: Ułóż łańcuch z wyrazów zilustrowanych na obrazkach w taki sposób, żeby poszczególne wyrazy łączyła wspólna GŁOSKA.
Polecenie: Dokończ zdanie, dodając kolejną nazwę.
Polecenie: Nazwij obrazki. Dobierz w pary dwa, których nazwy różnią się tylko jedną głoską.
Polecenie: Nazwij obrazki. Spośród obrazków w ramce wybierz ten, który nie pasuje do pozostałych.
Polecenie: Wysłuchaj dwóch wersów wiersza i powiedz, które słowa, w wysłuchanym tekście, rymują się. A może nie ma rymu w wersie?
Zadaniem logopedy jest rozdanie narzędzi pisarskich i dwukrotne czytanie poszczególnych punktów instrukcji. Dziecko może zacząć rysować lub kolorować dopiero po dwukrotnym odczytaniu poszczególnych punktów instrukcji. Zadaniem dziecka jest wysłuchanie i wykonanie polecenia.
CECHY DŹWIĘKU: głośność (natężenie), wysokość (częstotliwość), długość (czas trwania).
Polecenie: Znajdź na obrazku ilustrację słowa, które powstanie po usunięciu pierwszej głoski z wyrazu wypowiedzianego przez logopedę.
Polecenie: Wysłuchaj rytmów wystukanych na bębenku i odtwórz je, korzystając z czerwonych kółek.Pamiętaj, że długa przerwa między uderzeniami to także długa przerwa między czerwonymi kółkami. Możesz rozpocząć układanie rytmu, dopiero gdy logopeda przestanie go grać (powie „JUŻ”).
Polecenie: Wśród trzech wyrazów jeden nie pasuje do pozostałych, kończy się na inną głoskę niż 2 pozostałe – wybierz go. Drugi wariant to wybór dwóch, które kończą się na taką samą głoskę.
Polecenie: Nazwij obrazki i pogrupuj je wokół wspólnego słowa.
Polecenie: Zapamiętaj kolejność dokonywanych przez mamę zakupów i ułóż odpowiednio obrazki.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.