Cel: Utrwalenie wypowiadania głoski [v] w izolacji, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [v] w izolacji.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [f] w izolacji, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [f] w izolacji.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [f] w nagłosie sylab.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [f] w śródgłosie logotomów.
Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania głosek [f] i [v] w wyrażeniach przyimkowych.
Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania słuchowego głosek [f] i [v] w śródgłosie wyrazów.
Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania słuchowego głosek [f] i [v].
Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania głosek [f] i [v] w nagłosie wyrazów.
Głoski [v] i [f] są jednymi z tych, które w mowie dziecka pojawiają się najwcześniej. Już dwulatek powinien wypowiadać je prawidłowo 1 . Zaburzenia wymowy tej pary głosek najczęściej dotyczą jedynej cechy, która je różni, czyli dźwięczności. Zdarzają się także nieprawidłowości polegające na deformacji lub zastępowaniu głosek [v] i [f] innymi. Są to jednak dość rzadko spotykane wady 2 . Zaburzenie wymowy omawianych głosek nie doczekało się swojej własnej nazwy, jak na przykład głoski [k, g] – kappacyzm, i głoska [r] – reranie/rotacyzm, a w klasyfikacjach dyslalii ujmuje się je w kategorii „inne” 3 .
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w mowie spontanicznej.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w mowie spontanicznej.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.