Cel: Trenowanie fonacji podczas półzamkniętego traktu wokalnego, usprawnianie pracy głośni, kształtowaniaświadomości intonacyjnej.
Cel: Utrwalanie właściwego kształtu i brzmienia samogłosek.
Cel: Utrwalanie właściwego, spoczynkowego toru oddechowego, korygowanie ruchu ramion w trakcieoddychania.
Prawidłowa emisja głosu jest elementem niezbędnym do zaspokojenia jednej z fundamentalnych potrzeb człowieka – komunikacji1. Rozwój głosu jest ściśle związany z rozwojem umiejętności komunikacyjnych. W trakcie procesu komunikacji ludzie wspierają, inicjują i modyfikują relacje interpersonalne, określają swoje role i pozycje w społeczeństwie, a także definiują własne zainteresowania i kierunki rozwoju2. Poprawna emisja głosu warunkuje sprawność realizacyjną procesu komunikacji werbalnej (w rozumieniu mowy głośnej). Istnieją czynniki, które mogą zakłócać przebieg komunikacji, np. zaburzenia głosu. Podaje się, że częstość występowania dysfonii w populacji pediatrycznej mieści się w szacunkowym zakresie 6–24%3. Zaburzenia głosu wymagają dokładnej i interdyscyplinarnej diagnozy, dzięki której można wybrać skuteczne metody terapii.
Cel: Pogłębianie kinestezji struktur biorących udział w odpowiednim oddychaniu.
Cel: Nawiązanie do tematu związanego z zasadami higieny głosu.
Cel: Koordynacja oddechowo-fonacyjna, wzmocnienie rezonansu i natężenia głosu.
Cel: Koordynacja oddechowo-fonacyjna, stabilizowanie fonacji.
Cel: Relaksacja, reedukacja fizjologicznego sposobu oddychania, stabilizacja fazy wydechowej.
Cel: Rozluźnienie i przywrócenie naturalnej pozycji krtani.
Cel: Kontrola aerodynamiczna wydychanego powietrza.
Cel: Usprawnianie gospodarki i dynamiki oddechowej.
Cel: Wypracowanie miękkiego zwarcia fonacyjnego i wzmocnienie rezonansu.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.