Ćwiczenie o dużym stopniu trudnościPolecenie (wersja łatwiejsza): Przyjrzyj się obrazkom. Za chwilę przeczytam „zaszyfrowane wyrazy”, w których przed każdą sylabą została wstawiona dodatkowa sylaba. Posłuchaj zaszyfrowanych słów i pokoloruj rzecz, której nazwę usłyszałeś. Nazwij kategorię, do której należą wszystkie odszyfrowane słowa.
Polecenie: Przyjrzyj się ilustracjom. Za chwilę odczytam zdania, w których zostały poprzestawiane wyrazy. Posłuchaj tych wyrazów i ułóż z nich prawidłowe zdania. Pokoloruj obrazek, który pasuje do usłyszanego zdania. Zaczniemy od krótkich zdań zbudowanych tylko z 3 wyrazów, a potem będziemy ćwiczyć z dłuższymi zdaniami.
Polecenie: Z podanego krótkiego zdania utwórz jak najdłuższe zdanie. Każdy dodatkowy wyraz to jeden punkt, policz ile punktów udało Ci się zdobyć. (Ćwiczenie można wykorzystać podczas zajęć grupowych – każde dziecko powtarza zdanie i dodaje do niego kolejne słowo).
Polecenie: Posłuchaj i powtórz zdanie, które przeczytam. Żeby ułatwić to zadanie, podpowiem Ci, jak będzie brzmiała część tego zdania na początku, w środku albo na końcu.
Instrukcja do gry - Wariant IPrzyjrzyj się dokładnie obrazkowi. Na środku stołu układamy karty z obrazkami skierowane obrazkami do dołu / karteczki z wypisanymi przedmiotami. Jedna osoba odwraca obrazek / karteczkę i odczytuje zapisany wyraz np. zeszyty. Zadaniem graczy jest jak najszybsze odszukanie danego elementu na obrazku i prawidłowe określenie gdzie się znajduje np. zeszyty są w plecaku.
Instrukcja do GryPomóż chłopcu znaleźć rower. W tym celu musisz pokonać drogę do niego wykonując zadanie, czylipowtarzając zdania lub pytania dotyczące różnych tematów.
Polecenie: Uzupełnij podpisy pod obrazkami, dopisując odpowiedni rodzaj rzeczownika – TA, TEN, TO.
Polecenie: Wytnij obrazki i będziesz je układał według usłyszanych poleceń. Następnie uzupełnij tabelkę i napisz prawidłowe odpowiedzi.
Polecenie (ćw. słuchowe): Nazwij części ciała przedstawione na obrazku. Posłuchaj, jaki wyraz wypowiem i powtórz go albo wskaż na obrazku.
Polecenie: Teraz wspólnie będziemy nazywać różne części ciała. Pokazuj je razem ze mną i nazywaj. Np. To jest głowa. To jest oko. To jest ucho. (Takie postepowanie jest elementem wychowania słuchowego). Następnie części ciała możemy wskazywać na lalce, misiu. A teraz posłuchaj, którą część ciała wymienię, powtórz usłyszany wyraz i pokaż odpowiednią część ciała.
Polecenie (ćw. słuchowe): Wytnij obrazki przedstawiające części ciała. Wspólnie nazwiemy narysowane na nich części ciała. Teraz posłuchaj, jaki wyraz wypowiem i powtórz go, albo wskaż odpowiedni obrazek.
Polecenie 1 (ćw. słownikowe): Dzieci na obrazku nie czują się dzisiaj dobrze i każde z nich boli jakaś część ciała. Przyjrzyj się obrazkom i dokończ zdania, wstawiając nazwę części ciała.
Polecenie (ćwiczenie słuchowe, zajęcia grupowe): Ta zabawa wymaga skupienia! Posłuchaj poleceniai wykonaj zadanie.
Polecenie: Posłuchaj zdań i odpowiedz, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.
Polecenie: Uzupełnij zdania. Nazwij 10 części ciała i wykreśl w diagramie.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.