Polecenie: powiedz, co do czego pasuje.
Polecenie: odpowiedz na pytania o sobie.
Polecenie: znajdź i nazwij element niepasujący do reszty obrazka. Dlaczego tu nie pasuje?
Polecenie: podaj przeciwieństwo.
Polecenie: dokończ zdania jednym słowem.
Polecenie: zastanów się, czy lubisz przedmiot przedstawiony na obrazku.Przebieg zabawy: Zadaniem graczy jest określić swój stosunek do obiektów przedstawionych na obrazkach. Gracze na przemian biorą ze stosu wyciętych kart kartę i mówią: „Lubię” lub „Nie lubię” i nazwę obiektu przedstawionego na obrazku.
Polecenie: zapamiętaj jak najwięcej postaci.
Polecenie: wymień trzy przedmioty z kategorii zaznaczonej na polu.Przebieg gry: Do gry potrzebna będzie kostka i tyle pionków, ilu jest graczy. Gracze ustawiają swoje pionki na polu start. Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Po rzucie kostką przesuwa swój pionek o liczbę pól wskazanych na kostce. Stanąwszy na polu, wymienia trzy elementy z kategorii przedstawionej za pomocą ilustracji.
Polecenie: zgadnij, która z postaci przed chwilą mówiła.Przebieg gry: Przyjrzyj się kartom. Postaraj się zapamiętać przedstawione na nich postaci. Wytnij karty, potasuj je i ułóż w stosik obrazkiem do dołu. Wylosuj jedną kartę. Jaki dźwięk wydaje postać na Twojej karcie? Potrafisz go powtórzyć?
Polecenie: policz przedmioty na obrazku.
Polecenie: spakuj do plecaka (ułóż pod plecakiem) rzeczy, które weźmiesz na wycieczkę. Nazwij je. Pamiętasz, co schowałam do plecaka? A wcześniej?
Przebieg gry: Do gry potrzebna jest kostka oraz liczba pionków równa liczbie graczy. Grę zaczyna najmłodszy gracz. Po rzuceniu kostką przesuwa się po planszy o liczbę pól zgodną z liczbą wyrzuconych oczek. Stanąwszy na polu, ma za zadanie udzielić odpowiedzi TAK lub NIE na zadane pytanie. Pytania odpowiadają treścią ilustracjom przedstawionym na polach. Pytania zadawane są przez logopedę. W miarę postępów w terapii można zrezygnować z ustalonych pytań i wymyślać własne. Utrudnieniem będzie także pytanie o indywidualne preferencje gracza – Czy lubisz słońce? Czy lubisz zimę? itd.
Polecenie: wybierz jedno zwierzę. Nikomu nie mów, które. Zadaniem drugiego gracza jest zadawanie pytań, aby odgadnąć, które zwierzę wybrałeś. Możesz zapytać: Czy Twoje zwierzę ma kopyta? Czy Twoje zwierzę jest duże?
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.