Zapraszamy do zabawy! Rozwiąż krzyżówkę. Wyślij hasło (wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem) e-mailem na adres: [email protected] do końca bieżącego miesiąca. Wygraj atrakcyjne nagrody.
Drogi Rodzicu, brak mowy lub wyraźnie ograniczona mowa (jedynie kilka słów wypowiadanych w sposób znaczący) u dwulatka powinny być sygnałem ostrzegawczym. Warto to sprawdzić i w razie wątpliwości zgłosić się do specjalisty, który już na tak wczesnym etapie będzie mógł podjąć z dzieckiem pracę terapeutyczną. Należy także pamiętać, że umiejętności, takie jak wskazywanie palcem, dzielenie się radością czy jedzenie różnorodnych konsystencji pokarmów są ściśle związane z rozwojem mowy.
Poznaj najnowsze porady dla logopedy.
Twój dwulatek to bardzo mądre dziecko.
Polecenie: Dziecko ma za zadanie pokolorować lody zgodnie z wybranym przez siebie kodem:• zielony – smak jabłkowy,• czerwony – smak truskawkowy,• brązowy – smak czekoladowy,• żółty – smak cytrynowy,• różowy – smak arbuzowy,• niebieski – smak gumy balonowej.
Polecenie: Dziecko ma za zadanie pokolorować trąbkę palcami umoczonymi w farbie. Trąbka wydaje dźwięk dy, dy
Polecenie: Do czubka różdżki należy dokleić wąskie i długie paski bibuły. Powinny one być przyklejone jedynie na początku, tak by swobodnie zwisały i powiewały, gdy dziecko będzie na nie dmuchać.
Cel: tworzenie wspólnego pola uwagi, nauka relacji naprzemiennej, rozwijanie rozumienia i kreatywności, motywowanie do mówienia słów: dół, kop, tu, mały oraz naśladowania dźwięków zwierząt.
Cel: rozwijanie języka czynnego, rozumienia, naprzemienności w zabawie, kreatywności, wyszukiwanie tych samych elementów.
Cel: doskonalenie gestu wskazywania, nauka relacji naprzemiennej, wzbogacanie zasobu słownictwa, w tym nauka proszenia jeszcze, daj.
Cel: doskonalenie motoryki małej, rozwijanie rozumienia pojęć typu: długie, krótkie, kręcone, proste, jasne, ciemne.
Cel: usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych, doskonalenie percepcji wzrokowej, nauka naprzemiennego działania.
Cel: doskonalenie pamięci wzrokowej, poszerzanie słownictwa, odtwarzanie wzoru, naśladowanie.
Cel: rozwijanie słownictwa biernego i rozumienia; określenie cech: mały, duży; określanie stałości przedmiotu – jest/nie ma.
Cel: rozwijanie słownictwa czynnego i wyrażeń dźwiękonaśladowczych: mało, dużo, woda (plum plum), ciepła, udało się, leje (lululu, bul bul), łał, oj; wysyłanie sygnałów niewerbalnych (gesty) i werbalnych, m.in. jeszcze, pomóż mi, stop; tworzenie wspólnego pola uwagi i relacji naprzemiennej.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.